"האתגר לפצח רעיון הוא שמשך אותי לנהל סטארט-אפ"

אריה אופנר עזב לפני שנתיים את ניהול הפעילות של תאגיד CA בישראל על רקע חשד לאי-סדרים שהתבדו ■ כיום הוא משקיע ומנהל את הסטארט-אפ Flixwagon

שנה לאחר שסיים את תפקידו כמנהל האזורי של חברת הטכנולוגיה CA בישראל בטונים צורמים, אריה אופנר החל לנהל את חברת הסטארט-אפ Flixwagon, שפיתחה פלטפורמה לשידור חי של סרטוני וידיאו מהטלפון הנייד אל הרשתות החברתיות. אופנר גם משקיע בחברה.

את פליקסווגן הקים רועי גינת בשנת 2007, ובשנת 2009 היא ביצעה שינוי במיקוד העסקי כאשר קנתה החוצה את האנג'לים שהשקיעו בה 3 מיליון דולר ויצאה לדרך חדשה, כולל מינויו של אופנר לתפקיד המנכ"ל.

כעת החברה מצויה בעיצומו של סבב גיוס של 2 מיליון דולר, חותמת על הסכמים עם לקוחות תאגידיים וגם ומציעה את המוצר שלה בחנות היישומים הישראלית של אפל.

בראיון בלעדי ל"גלובס" אופנר, שבמשך עשור עבד ב-CA והיה במרכז חיי ה-IT בישראל, מספר מה גרם לו להצטרף לסטארט-אפ, מה החברה עושה ומה הן השאיפות שלה, וכן מגיב לראשונה על פרשת סיום העסקתו ב-CA.

"לאחר שהגיע מהמטה בארה"ב מכתב עם השגות על הפעילות בישראל ביקשנו הבהרות. ברגע שהן ניתנו, סיימנו את ההתקשרות בינינו. אני לא יכול להרחיב, אבל מבטיח שלא היה קשר רב בין הכותרות למציאות", הוא אומר.

"שואפים לעבוד עם וריזון"

בשנת 2009 הנהלת CA ביצעה חקירה פנימית בחשד לאי-סדרים. אופנר ודני שמש, המשנה למנכ"ל, הושעו מתפקידם ולאחר מכן עזבו. הפרשה גוועה ללא ספיחים.

חברת CA מספקת כלי תוכנה לניהול תשתיות, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 11.5 מיליארד דולר. הפעילות שלה בישראל כוללת רכישות של חברות סטארט-אפ בהיקף של 500 מיליון דולר בשנות ה-90. חברות אלה הפכו למרכז המו"פ שלה המעסיק 300 עובדים.

- איך הרגשת כשהחלו השמועות על ניהול לא תקין ב-CA?

אופנר: "כל מי שעובד בארגון בינלאומי צריך לדעת שחלק מחוקי המשחק הם החלטה מיידית ולא צפויה על הפסקת העבודה. בכותרות שפורסמו אז היו הרבה אי-דיוקים, וזה משהו שקשה להתלהב ממנו. לשמחתי, זה לא שינה את התחושה שלי לגבי השנים שניהלתי את הסניף של CA בישראל. נהניתי מהעבודה בחברה מצוינת, ועם אנשים איכותיים. זו תקופה שאני מסתכל עליה בצורה חיובית. אנשים שמכירים אותי ידעו להפריד בין הכותרות למציאות, והם גם יודעים שלא קרה שם כלום".

- אחרי ניהול של סניף תאגידי גדול, למה בחרת לנהל דווקא סטארט-אפ?

"היו לי הצעות אחרות אבל הן היו דומות מדי למה שעשיתי קודם. רציתי להיכנס לתחום חדש וללמוד אותו. מה שהוביל אותי היה האתגר לפצח רעיון חדש ולהביא אותו לשוק העולמי. זה מרתק לכוון את הספינה, לנצל את הידע והניסיון שצברתי. אני מאמין בחברה בכל לבי, ומשקיע בה זמן וכסף".

- אתם מתעסקים בשידור חי של סרטונים מהנייד לרשת החברתית. זה לא משהו שהרשתות האלה מאפשרות?

"אנחנו מבקשים לענות על צורך של אנשים לשתף את החברים שלהם בכל דבר שקורה להם, בצורה הטובה ביותר, ובכל זמן ורגע נתון. כיום לא ניתן לשדר בזמן אמת סרטונים ברשת החברתית מהטלפון הנייד. אנחנו מאמינים שיש צורך אמיתי ומשמעותי לתקשורת בזמן אמת, ושהכלי הטוב ביותר לזה הוא וידיאו מהטלפון הנייד. אנחנו מציעים אינטראקציה מיידית עם יכולת מבוססת מיקום, אנחנו מאפשרים לתת תגובות בקול, בווידאו או ב-SMS על הסרטים".

- המיקוד שלכם הוא בלקוח הסופי?

"אנחנו שואפים להיות חברה שתמכור לחברות (B2B), ומאמינים שהפלטפורמה שלנו תוכל לסייע לחברות ותאגידים בצורות שונות. כך למשל וריזון הציגה בתערוכת ה-CES האחרונה את הפלטפורמה שלנו, שמשמשת את שירותי הניווט שלה. אנחנו שואפים להיות הפלטפורמה שתשמש אותם. כיום יש לנו לקוחות בארה"ב ובחברה ממשלתית בהודו".

- במי אתם מתחרים?

"יש חמש חברות דומות בתחום. שתיים מהן הן חברת QIK שנרכשה בידי סקייפ בתחילת השנה, ו-KYTE שמציעה פלטפורמת וידיאו מקוונת. חלק מהחברות מציעות את השירות במספר מוגבל של מכשירים, ואנחנו מציעים אותו על כל טלפון חכם. זה תחום חם שמשנה את האופן שבו אנשים צעירים מתקשרים זה עם זה".

- מה השאיפות שלכם?

"אנחנו רוצים לגדול ולחזק את הנוכחות הבינלאומית. יש לנו רושם שהשחקנים הגדולים בתחום הטלקום מסתכלים על התחום שלנו ומתחילים להיכנס. יש חוזים שעכשיו מתחילים להניב הכנסות. אנחנו רוצים להוביל את התחום".