בלקברי בולד 9780 - מוצלח למי שוויתר על מסך מגע

בזכות חנות האפליקציות והיכולות הרבות שלו מצליח ה-9780 להמשיך להיות רלוונטי בעולם מכשירי המגע ■ מתאים בעיקר לחובבי בלקברי המחפשים מכשיר עם מקלדת מלאה

יש משהו מאוד מעניין במכשירי הבלקברי של חברת RIM הקנדית. המכשירים שהחברה מוציאה בארץ בשנים האחרונות דומים מאוד אחד לשני בצורה החיצונית שלהם, אולם עדיין מצליחים לגרום לקהל המשתמשים שלהם להיות נאמן למוצר ולאהוב אותו מאוד. דגם בולד 9780 לא שונה במראה שלו מדגמים אחרים שהיו כאן, כאשר הוא בעיקר מציע שדרוגים ביכולות שלו.

מקלדת ומסך: מקלדת מלאה נוחה לשימוש, אבל מחייבת קצת אימון. המסך קטן - 2.44 אינץ'.

ממשק: ה-9780 מגיע עם מערכת ההפעלה של החברה בגרסה 6.0. עמוד הבית של המכשיר כולל גישה מהירה לתוכנות בקטגוריות שונות. למשל, קטגוריות של מדיה הכוללות מוזיקה, תמונות וקליפים, קטגוריה של הורדות של אפליקציות וקטגוריה של יישומים שבהם משתמשים בתדירות גבוהה. בחלק העליון של עמוד הבית ניתן למצוא מעין יישום ווידג'טים המציג את מספר המיילים שלא נקראו וגם מספר הודעות מפייסבוק ואם מתקינים אפליקציית מזג האוויר, ניתן יהיה לראות כל הזמן את הטמפרטורה העדכנית בעיר המבוקשת.

אינטרנט ומיילים: הבלקברי מאפשר להסתנכרן בקלות עם חשבון הדואר של גוגל וגם עם היומן ואנשי הקשר. אולם דווקא בלוח השנה הייתה בעיה, שגרמה לפגישות ביומן להופיע שעה אחת קדימה.

דפדפן האינטרנט במכשיר מספק בסך הכל חוויית גלישה טובה באתרים, אולם המסך הקטן יחסית של המכשיר קצת פוגע בחוויה.

ניווט: הניווט בתוך המכשיר נעשה בעזרת משטח אופטי קטן בו נוגעים עם האצבע לכיוון שאליו רוצים לגשת במכשיר. הרעיון הזה עובד בצורה טובה, אבל גם כאן צריכים להתרגל לרעיון הזה.

אפליקציות: לפני כחודש פתחה RIM את חנות האפליקציות שלה לישראלים, כך שלקוחות החברה לא צריכים לחפש אפליקציות במקומות שונים באינטרנט הסלולרי, אלא יכולים לקבל הכול במקום אחד. מבחינת ממשק, החנות פשוטה להבנה, אבל העיצוב שלה קצת משעמם. כמות האפליקציות, במיוחד הישראליות, מצומצמת מאוד לעומת המתחרים. המכשיר עצמו מגיע כבר עם אפליקציה פנימית של פייסבוק, כאשר ניתן למצוא כאן גם אפליקציות של World Mate לתכנון נסיעות או Waze לניווט.

מוזיקה: סלקום הוסיפה את אפליקציית המוזיקה שלה "ווליום" להורדה למכשיר דרך אתר האינטרנט של המפעילה. האפליקציה הזו מאפשרת להאזין למוזיקה בצורה נוחה עם מבחר מאוד גדול של שירים, אך על ה-9780 עובדת גרוע, כאשר השירים קופצים חלק מהזמן שיר אחד קדימה. למכשיר עצמו יש אפליקציית מוזיקה פנימית עם תצוגה של אלבומי תמונה ורשימות השמעה, שבסך הכל עושה את העבודה.

מצלמה: חיישן בעל 5 מגה פיקסל, הכולל פלאש, פוקוס אוטומטי וכפתור ייעודי להפעלה של המצלמה וצילום. איכות התמונות הפתיעה אותנו לטובה, ובהחלט אפשר לצפות בהן במחשב בלי להתאכזב. איכות הווידיאו הרבה פחות טובה והיא מספקת רק למקרה שנתקעים בלי מצלמה אחרת.

יכולות נוספות: התקן GPS פנימי, תקשורת WiFi וספיקרפון מוצלח. מבחינת זיכרון, המכשיר מגיע עם נפח אחסון פנימי של 256 מגה, כאשר ניתן להוסיף עוד כרטיס בגודל של עד 32 ג'יגה.

סוללה: מחזיקה ברוב המקרים יום שלם.

בשורה התחתונה: בזכות חנות האפליקציות והיכולות הרבות שלו מצליח ה-9780 להמשיך להיות רלוונטי בעולם מכשירי המגע, כאשר הוא מתאים בעיקר לחובבי בלקברי המחפשים מכשיר עם מקלדת מלאה.

מחירים: באתר האינטרנט של סלקום: 3,200 שקל (89 שקל ב-36 תשלומים), בפלאפון 3,600 שקל (100 שקל ב-36 תשלומים) ובאורנג' רק ללקוחות עסקיים 2,450 שקל ללא מע"מ (68 שקל ב-36 תשלומים).