סיעת מכבי בהתאחדות לכדורגל תמליץ על ביטול שיטת הקיזוז

האם השיטה השנויה במחלוקת בדרך לפרידה מליגת העל כבר בעונה הקרובה? במרכז מכבי, הכולל גם את יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, תומכים ■ הצעה נוספת: הקטנת הליגה ל-14 קבוצות

חברי סיעת מכבי בהתאחדות לכדורגל נפגשו היום (ב') לדיון בשיטת מבנה הליגות ובשינוי שיטת המשחקים לקראת העונות הבאות. חברי המרכז, הכוללים גם את יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, הגיעו להחלטה כי ימליצו על ביטול מיידי של שיטת הקיזוז, החל מעונת המשחקים הקרובה, בליגת העל ובליגה הלאומית.

הישיבה המכרעת בנושא תתקיים ב-19 ביוני. שיטת הקיזוז ספגה ביקורות רבות מאז הונחלה בשתי הליגות הראשונות לפני שנתיים, מצד חברים בהתאחדות לכדורגל, וגם מצד התקשורת והאוהדים.

בתוך כך, הודיעו במרכז מכבי כי ימליצו בישיבה על ביטול הפלייאוף האמצעי בשתי הליגות הראשונות, שבמסגרתו מתקיימים שלושה מחזורים חסרי חשיבות לקבוצות שמסיימות במקומות 7-10. ההצעה היא לקיים פלייאוף עליון של מקומות 1-8, ופלייאוף תחתון עבור מקומות 9 עד 16. כל זה תחת מסגרת של 37 מחזורי ליגה כוללים בשני מסלולי הפלייאוף.

חברי מרכז מכבי ונציגיהם, שהודיעו כי יתמכו בהצעות המוזכרות, הם אבי לוזון, יעקב שחר, ג'ק אנגלידיס, איציק קורנפיין, איזי שירצקי, אביב בושינסקי, באסם סולימאן, אריאל שיימן, נמרוד ורד, אריה זייף, נתן סלובטיק וחיה יונה. אבי לוזון מסר, כי הוא "גאה שההחלטות שנלקחו מקובלות על למעלה מ-90 אחוזים מחברינו".

בנוסף, יעלו חברי סיעת מכבי לדיון הצעה לפיה בעונת המשחקים 2012/2013 יהיו 14 קבוצות בליגת העל, 14 בליגה הלאומית ו-8 קבוצות בליגה הארצית שתוקם מחדש, כאשר בעונה לאחר מכן, עונת 2013/2014, הליגה הלאומית תקטן ל-12 קבוצות בעוד הארצית תתרחב ל-10 קבוצות.