תוכנית רדיו של קול ישראל על בוב דילן מועמדת לפרס בפסטיבל ניו-יורק

התוכנית "בוב דילן שר שירים של אחרים", בעריכת ובהגשת אלי לפיד, ששודרה בדצמבר 2010 ברשת ב' של קול ישראל, מועמדת בפסטיבל ניו-יורק לפרס "הספיישל המוזיקלי הטוב ביותר"

תוכנית הרדיו "בוב דילן שר שירים של אחרים", בעריכת ובהגשת אלי לפיד, ששודרה בדצמבר 2010 ברשת ב' של קול ישראל, מועמדת לפרס "הספיישל המוזיקלי הטוב ביותר", במסגרת פסטיבל ניו-יורק היוקרתי.

התוכנית עלתה לגמר עם עוד 7 תוכניות שהפיקו תחנות רדיו ממעצמות המוזיקה בעולם - אוסטרליה, בריטניה וארצות-הברית. טקס הענקת התעודות והפרסים יהיה ב-20 ליוני בניו-יורק, היום שבו יופיע בוב דילן בישראל.

לאורך השנים דילן כתב כ-500 שירים, ולשירים אלה יש יותר מ-30 אלף ביצועים של אמנים אחרים מכל העולם. לעומת זאת, מעטים השירים שכתבו אחרים ודילן ביצע אותם. מתוך אלה בחר לפיד 14 שירים, מהם ששרו במקור אלביס וסיימון וגרפונקל, שירים שכתבו ג'וני מיטשל, גרודון לייטפוט וז'ילבר בקו וגם שירי עם כמו "בית השמש העולה" ואפילו "הבה נגילה בלוז". במהלך התוכנית סיפר לפיד על השירים ועל בחירותיו אלה של דילן.

"פסטיבל ניו-יורק" הוא תחרות בין-לאומית חשובה לרדיו, טלוויזיה ופרסום. השנה נשלחו תוכניות רדיו מ-76 ארצות.

זו הפעם השנייה שבה עולה תוכנית של אלי לפיד לשלב הגמר בתחרות בינלאומית זו, בקטגוריית "הספיישל המוזיקלי הטוב ביותר". הפעם הראשונה הייתה ב-2008, אז הגיעה לגמר התוכנית "סיפורו של איאן גילן", סולן להקת DEEP PURPLE, בהשתתפותו, וזכתה במקום הרביעי.

אלי לפיד עובד בקול ישראל כ-20 שנה. בתחילת דרכו הוא ערך פינות של קטעים מוזיקליים נדירים ומעניינים בתוכניות של יואב גינאי ואהוד מנור. לצד עריכה מוזיקלית לפיד עורך ומראיין זה כ-10 שנים בסדרה "כל ההתחלות": אמנים ישראלים ותיקים מספרים על תחילת דרכם המקצועית, וכן אמנים בינלאומיים ותיקים המגיעים, רובם, להופעות בישראל.

התוכנית משודרת ברשת ג' בימי שישי בשעה 17:05 ובשידור חוזר ברשת ב' בימי שבת בשעה 6:05.