אטיאס: להעניק 69% הנחה במכרזי מחיר למשתכן

שר השיכון מעלה לסדר היום את ההצעה לסבסוד קרקע במכרזי מחיר למשתכן ■ היוזמה: לסבסד 50% ממחיר הקרקע במכרזים הללו בכל הארץ ■ אטיאס: "נאבק למען הזוגות הצעירים"

לאחר שהצליח שר השיכון, אריאל אטיאס, לקדם את מענקי המקום בפריפריה, הוא חוזר להצעה קודמת שהעלה וירדה מסדר היום בעקבות התנגדות האוצר. מדובר בסבסוד קרקע במכרזי מחיר למשתכן. לדברי אטיאס, התוכנית עשויה ליצור שינוי אמיתי במחירי הדירות שיימכרו בצורה הזו.

במסגרת היוזמה, מציע אטיאס לסבסד 50% ממחיר הקרקע במכרזי מחיר למשתכן בכל הארץ, ובאזורי עדיפות א' לתת סבסוד גבוה יותר כך שמחיר הקרקע יעמוד על 31% בלבד ממחיר השומה שנקבע.

לדברי אטיאס, "מצוקת הדיור הלכה וגאתה בשנים האחרונות, ואנחנו נאבקים בה למען הזוגות הצעירים. זה לוקח זמן, אבל רואים כבר ניצני שינוי. התחלות הבנייה פגשו את הביקושים". שר השיכון אמר את הדברים בטקס הנחת אבן הפינה לשכונה חדשה ביקנעם.

אטיאס הוסיף כי "מחיר הקרקע בעייתי והאוצר דורש מאיתנו 100% מערך הקרקע שקבע השמאי. אני חושב שזה לא נכון. אני פועל כדי שבמכרזי מחיר למשתכן נגבה רק 31% מערך הקרקע. המשמעות: יוכלו להציע כאן דירות זולות יותר. אנחנו נאבק על זה ואנחנו ננצח כי זה מאבק צודק. אין סיבה שזוגות צעירים ישלמו כל כך הרבה על דירה. זה יקרה בקרוב".

אטיאס אמר כי הנושא נמצא במו"מ מול משרד האוצר. "המאבק שלנו מול האוצר במקרה הזה הוא קשה. אבל יש כאן עיוות שצריך לתקן. לא ייתכן שמחיר הקרקע במכרזי מחיר למשתכן יהיה 100% מגובה השומה, בעוד מחיר המינימום במכרזים הפתוחים עומד על 50% מהשומה. יש לנו יכולת להעביר את זה ו-6 מיליארד השקלים שהעברנו לאוצר ב-2010 משיווק קרקעות יכול לממן את זה".