אחרי ברצלונה: גם מחלקת הכדורסל של ריאל מדריד חותכת בתקציב

נשיא המועדון, פלורנטינו פרז, מחקה את היריבה מקטאלוניה והודיע כי תקציב הכדורסל יפחת בעונה הבאה ב-20% ל-23 מיליון אירו בלבד

אחרי שברצלונה הודיעה על הפחתה משמעותית בתקציב של מחלקת הכדורסל ויתר המחלקות הנתמכות של המועדון (כדוריד, כדורעף וכו'), גם ריאל מדריד החליטה ליישר קו ולקצץ באופן דרסטי בהוצאות של קבוצת הכדורסל.

לפי "המארקה", נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרז הודיע כי התקציב של קבוצת הכדורסל יפחת בעונה הבאה בקרוב ל-20% ויעמוד על 23 מיליון אירו, כאשר הכוונה היא להפחית אותו תוך שנתיים אל מתחת ל-20 מיליון אירו. בשנתיים האחרונות עמד התקציב הכולל של מחלקת הכדורסל של ריאל על כ-60 מיליון אירו, ובוצעו לא פחות מ-18 החתמות של שחקנים.

כמו במודל של ברצלונה, גם מחלקת הכדורסל של ריאל מדריד מסובסדת על-ידי מחלקת הכדורגל, ורושמת בעיקר הפסדים כבדים. בשנתיים האחרונות הפסידה מחלקת הכדורסל של ריאל כ-40 מיליון אירו בסך הכל. יש לציין כי מחלקת הכדורגל של ריאל נחשבת לעשירה ביותר בעולם, וסיכמה את עונת 2009/10 עם הכנסות בגובה של 438.6 מיליון אירו (לא כולל מכירות שחקנים).

"במארקה" נכתב כי פרז הביע אכזבה גדולה כאשר רק 500 אוהדים ליוו את הקבוצה לפיינל-פור של היורוליג בחודש שעבר. אין זו הפעם הראשונה שפרז מביע בפומבי את אכזבתו ממחלקת הכדורסל ומההפסדים שלה בספרי החשבונות.

בארבע העונות האחרונות לא זכתה ריאל באף תואר מקומי בספרד, וההעפלה לפיינל-פור האירופי בעונה האחרונה היתה הראשונה שלה מזה 15 שנה. גם את העונה הנוכחית תסיים ריאל ללא תואר, אחרי שהודחה בחצי גמר הפלייאוף על-ידי בילבאו (1-3) ונוצחה בגמר גביע המלך על-ידי ברצלונה.