ראש עיריית חיפה: "אקרא לתושבי העיר שלא לטוס אל-על"

יונה יהב אמר את הדברים עקב כוונת אל-על לסגור את הסניף בעיר ■ יו"ר נציגות עובדי אל-על: "בזמן שהנהלת החברה סוגרת את הסניף מטעמי חיסכון לכאורה, היא מחלקת בונוסים למנהליה"

ראש עיריית חיפה יונה יהב אמר היום במהלך ישיבת וועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת כי כוונת אל על לסגור את הסניף בחיפה פוגעת בתושבי הצפון וממשיכה את המגמה של חיזוק המרכז על חשבון הצפון. עוד אמר יהב, כי במידה שההנהלה תסגור את הסניף הוא יקרא לתושבי חיפה שלא לטוס באל על ואף ירתום לעניין בעלי מפעלים וראשי ערים נוספים.

בישיבת הועדה שהתקיימה כאמור הבוקר בכנסת נדון נושא כוונת אל על לסגור את סניף החברה בחיפה. בישיבה השתתפו בין היתר יו"ר נציגות עובדי אל על, יוסי לוי, ראש עיריית חיפה, יונה יהב, נציגי הנהלת החברה, משרד התמ"ת ונציג ההסתדרות בכנסת.

בנוסף, בישיבה נכחו עובדות סניף חיפה אשר זכו לחיזוק מכ- 80 עובדי תעשיה אווירית אשר היו באותה העת בסיור בכנסת ונכנסו לדיון לתמוך בעובדי אל על.

במהלך הישיבה אמר יו"ר נציגות העובדים כי טענת ההנהלה על הצורך בחיסכון אינה תואמת את המציאות נוכח העובדה שרק בחודש האחרון חילקה החברה למנהליה הבכירים בונוסים בגובה מיליוני שקלים. כך למשל, קיבל מנכ"ל החברה בחודש האחרון בונוס של 11 מליון שקלים, סמנכ"ל מבצעי אוויר בחברה קיבל בונוס של מעלה מ 5 מליון שקלים וסמנכ"לים נוספים בחברה קיבלו בונוסים בסך מאות אלפי שקלים, טוענים העובדים.

יו"ר וועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ חיים כץ, אמר כי עצם הגעתו של ראש עיריית חיפה לוועדה על מנת להילחם בצורה כזו עבור עובדים שהינם תושבי חיפה מחממת את הלב והוא ראוי להערכה רבה על כך.

גורם בפרשה אמר היום כי אל על מעסיקה בסניף בחיפה 13 עובדים, ששניים מהם מתגוררים באזור המרכז. שלושה עובדים נוספים ימשיכו על פי כוונת אל על לעבוד בחברה באזור הצפון ולשמונת העובדים הנוספים הוצעה עבודה במטה החברה בארץ.

מאל על נמסר בתגובה: "חברת אל על מתאימה עצמה למציאות המשתנה והסביבה העסקית בה היא פועלת. מתוך הערכה, הציעה החברה לכל 13 עובדיה בסניף חיפה, שחלקם מתגוררים במרכז הארץ, חלופות להמשך עבודה בחברה. בנוסף, שלושה מעובדי הסניף, בתפקיד מעודדי מכירות ימשיכו בעבודתם במצפון הארץ".

לפני כשנה צמצמה אל על את מצבת כוח האדם בסניף שלה בניו יורק כאשר פיטרה 30 עובדים מקומיים. בחברות תעופה יש היום מגמה של ריכוז המכירות במרכז אחד בעקבות התפתחות הטכנולוגיה.