ייצוגית: "הוט גובה תשלום על החלפת ממיר אנלוגי בניגוד לדין"

בבקשה לייצוגית בסך 100 מיליון שקל נטען כי הוט גובה תשלום על החלפת ממירים אנלוגיים לדיגיטליים ובכך מתעשרת על חשבון הלקוחות ■ הוט: החברה פועלת בהתאם להוראות החוק

בניגוד להבטחותיה, לפרסומיה ולהסכם שבינה לבין מועצת הלוויין והכבלים, חברת הוט גובה תשלומים בגין החלפת הממירים האנלוגיים לממירים דיגיטליים, ובכך היא מטעה את הלקוחות ומתעשרת שלא כדין על חשבונם - כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך כ-100 מיליון שקל שהוגשה אתמול (א') לבית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה.

‏התובעות, דינה ולימור אורן, טוענות באמצעות עו"ד חגית חופי כי ב-2009 כרתה הוט חוזה מול מועצת הכבלים והלוויין, בו התחייבה כי תסיים את השירות הניתן ללקוחותיה מאנלוגי לדיגיטלי תוך 3 שנים.

במסגרת ההסכם, טוענות התובעות, התחייבה הוט באופן חד-משמעי ונחרץ כי סיום השירות מאנלוגי לדיגיטלי יהיה ללא כל תוספת תשלום ומבלי לגבות דמי התקנה. ואולם, לדבריהן, בפועל הוט מעלימה מידע זה מלקוחותיה ומתעשרת שלא כדין על חשבונם.

התובעות מציינות כי במאי האחרון הן נותקו מהשירות האנלוגי, ומסך הטלוויזיה שברשותן הושלג, ובבירור מול הוט התברר כי החברה חדלה מלתמוך בשירות האנלוגי, וכי עליהן לשדרג את השירות לדיגיטלי בכפוף לתשלום "מופחת" של 5 שקל לכל ממיר.

דרישת התשלום, נטען, עומדת בניגוד גמור לפרסומים של הוט משנת 2009, לפיו לקוחות הוט לא יישאו בעלות הכספית בגין חיסול השירות האנלוגי של החברה והשדרוג לשירות דיגיטלי.

‏לטענת התובעות, עד כה גבתה הוט כ-100 מיליון שקל ממאות אלפי לקוחותיה בגין החלפת השירות לדיגיטלי. "למרבה הצער, הזרוע עוד נטויה, שכן בכוונת הוט להמשיך ולהונות את לקוחותיה. תכלית בקשה זו היא למנוע חיוב עתידי מתמשך מצד הוט שמטעה את כלל לקוחותיה", נטען.

‏מהוט נמסר בתגובה כי התביעה הייצוגית טרם התקבלה בחברה, וכי החברה פועלת בהתאם להוראות הדין. ‏‎‎‏