צה"ל בוחן רכש של בית חולים שדה לעתות חירום

הצבא מתכוון לפרסם בשבועות הקרובים מכרז להפעלת בית החולים, שיספק בעת חירום שירותים רפואיים למאות נפגעים מדי יום במתארים שונים, כמו לחימה ורעידות אדמה

בזמן שמערכת הביטחון מתרגלת זה היום השלישי מתקפת טילים נרחבת על העורף במסגרת "נקודת מפנה 5", בוחן צה"ל רכש של בית חולים שדה לעתות מלחמה או אסונות רבי נפגעים. ל"גלובס" נודע כי הצבא מתכוון לפרסם בשבועות הקרובים מכרז להפעלת בית החולים, שיספק בעת חירום שירותים רפואיים למאות נפגעים מדי יום במתארים שונים, כמו לחימה, רעידות אדמה ואירועים רבי נפגעים אחרים.

את בית החולים ניתן יהיה לפרוס בתוך זמן קצר בשטח ולאפשר קליטה נרחבת של נפגעים, תוך מיונם, מתן טיפולים ראשוניים ובמקרים קיצוניים, לערוך ניתוחי חירום מצילי חיים.

גורמים המקורבים לנושא אמרו כי ההחלטה על האצת ההליך להצטיידות בבית חולים שדה, התקבלה בעקבות למידת הלקחים ממצבי משבר שאירעו בעולם בשנים האחרונות, בהם רעש האדמה בטורקיה ומקרי הצונאמי בדרום מזרח אסיה וביפן.

לקראת המכרז, נודע כי מספר חברות אמריקניות, המיוצגות בישראל בידי חברות מקומיות, נערכות למתן הצעות בנושא. כך, חברת אלול תמארינד שמתמחה בשירותי ניהול ותחזוקה בשוק הביטחוני ועוסקת בשיווק, וייעוץ בתחום הביטחון, החלל והתעופה - עתידה לייצג במכרז את HDT האמריקנית. במכרז צפויות להשתתף גם אלסקה סטרקטורס ומדיקל מובייל.