נדחתה בקשת אגודת העיתונאים לצו נגד הדחת מנהלים מרשות השידור

(עדכון) - יחד עם זאת, בית הדין נענה לבקשת האגודה ויקיים דיון דחוף בנושא ביום ראשון הקרוב

נשיאת בית הדין האזורי לעבודה, השופטת דיתה פרוז'ינין, דחתה הערב (ג') את בקשת אגודת העיתונאים בירושלים להוציא צו מניעה לקיום השימוע מחר (ד') של של מנהל הטלוויזיה ברשות השידור, מושון מצליח, ומנהל קול ישראל, אריה שקד.

יחד עם זאת, בית הדין נענה לבקשת אגודת העיתונאים ויקיים דיון דחוף ביום ראשון הקרוב (26.6) במעמד שני הצדדים.

מוקדם יותר היום פנתה אגודת העיתונאים בירושלים לבית הדין לעבודה בדרישה כי רשות השידור תחדל מתהליך הדחתם של המנהלים בפועל. כמו כן ביקשה האגודה להוציא צו מניעה נגד השימוע לפני פיטורים לכל המנהלים, ובהם גם לשימועים שאמורים להתקיים מחר למנהל הטלוויזיה הישראלית, מושון מצליח, ולמנהל קול ישראל, אריה שקד. בקשה זו, כאמור, נדחתה.

באמצעות בא-כוחה של האגודה, עו"ד אופיר טל, ביקשה האגודה מבית הדין כי יורה לרשות השידור והעומדים בראשה להפסיק את הליכי הפיטורים לשדרת הניהול של הרשות. בין היתר ביקשה האגודה למנוע את פיטוריהם של מנהל החדשות בפועל, יורם כהן; מנהל התוכניות בפועל, אלי בבא; מזכיר החדשות בפועל, גיא קוטב; וכן מושון מצליח ואריה שקד.

"שכרם של מנהלים אלה", כתבה אגודת העיתונאים בעתירה, "הוא בהתאם לרמת התקן של תפקידם בפועל. עם סיום התפקיד חוזר המנהל לתפקידו הקודם, ובמרבית המקרים - שכרו יופחת בצורה משמעותית בשל כך".

לטענת האגודה, דבר זה סותר סיכומים קודמים במשא-ומתן עם העובדים על הרפרומה המוצעת ברשות השידור, שכן "הסכם הרפורמה נחתם, בין היתר, על בסיס התחייבות הרשות כי מנהלים במינוי בפועל, שיבקשו לפרוש בפעימה הראשונה, שכרם הצמוד לתקן של המינוי בפועל ישמש בסיס לשכר לצורך חישוב זכויות הפרישה".

עוד טענה האגודה כי מאחר שהוועד המנהל קיבל החלטה שכלל המינויים בפועל יבוטלו באופן סופי, "השימועים וכל ההליכים המתקיימים הם למראית-עין בלבד".

האגודה הביאה כדוגמה את העובדה שעוד "בטרם נערכו השימועים למנהלים, התפרסמו מספר מכרזים, וביניהם המכרזים לתפקיד מנהל הטלוויזיה ומנהל קול ישראל".

לבסוף, האגודה ביקשה כי בית הדין יזמן לעדות את מנכ"ל הרשות היוצא, מוטי שקלאר, "על מנת שהתמונה המלאה על התנהלות הרשות, והוועד המנהל העומד בראשה, תהיה בפניו".

מאגודת העיתונאים בירושלים נמסר: "אנו קוראים לוועד המנהל של הרשות ועומד בראשו, יו"ר רשות השידור אמיר גילת, לחזור בהם מההחלטה על ההדחה ולפעול בהתאם להנחיות מבקר המדינה, היועץ המשפטי לממשלה והמחלקת המשפטית של רשות השידור בעניין זה".

ברשות השידור בחרו שלא להגיב.