בדרך לפיקוח? שטייניץ זימן את ראשי המחלבות ללשכתו

בינתיים בפייסבוק: כמעט 100 אלף איש הצטרפו לקבוצת חרם הקוטג'

הפוליטיקאים מנסים לרכב על גל מחאת המחירים וחרם הקוטג': לאחר ששרת החקלאות אורית נוקד הכינה צו לפיקוח על הרווחים ממגוון מוצרי חלב, שר האוצר יובל שטייניץ זימן את ראשי המחלבות, הקמעונאים, הרפתנים והחקלאים לדיון דחוף בנושא יוקר מחירי מוצרי החלב. הדיון יתקיים מחר (ה').

שטייניץ ידבר עם הנוכחים - ובראשם נציגי המחלבות תנובה, שטראוס וטרה - על יוקר מחירי מוצרי החלב ויאמר להם שמעתה והלאה משרד האוצר יעקוב מקרוב אחר המחירים, וכי ייתכן כי חלק מהמוצרים יחזרו לפיקוח ממשלתי.

במקביל, כידוע, הממשלה שוקלת בכובד ראש הרחבת יבוא מוצרי חלב מחו"ל כדי להגביר את התחרות, אולם צעד זה שנוי במחלוקת כיוון שמדובר במוצרי חלב שתוקפם פג, מה שמקשה על היבוא. בשוק מוצרי החלב בישראל מהווה היום היבוא רק כ-1% מסך השוק.

היום בצהריים מכנס שר התמ"ת שלום שמחון דיון במשרדו בנוכחות ראשי המחלבות ונציגים בכירים בתעשייה, כדי לבחון את המשמעויות של עליית מחירי מוצרי החלב במשק על כלל ההיבטים ובכלל זה סוגיית הייבוא, הפיקוח על המחירים, התחרות, הריכוזיות ופערי התיווך.

חרם הקוטג' החל לפני כמעט שבוע ובינתיים חלה ירידה חדה במכירות הקוטג' ברשתות השיווק. לקבוצת החרם בפייסבוק הצטרפו כבר יותר מ-96 אלף איש.