אגודת העיתונאים לכרמל שאמה: "יש להעלות האגרה"

האגודה פנתה הערב במכתב ליו"ר ועדת הכלכלה ■ ועד עובדי ההנדסה ברשות השידור ל"גלובס": "אגודת העיתונאים התנהלה בחוצפה"

אגודת העיתונאים בירושלים פנתה הערב ליו"ר ועדת הכלכלה כרמל שאמה בדרישה שיפעל כדי להעלות את אגרה ב-5% וכן להסיט חלק מסכום אגרת הטלוויזיה לאגרת הרדיו.

בתגובה לדברים ועד ההנדסה ברשות השידור אמר הערב ל"גלובס" כי הוא מתנגד נחרצות למהלך של האגודה. "אגודת העיתונאים התנהלה בחוצפה. נאבק נגד העלאת האגרה", אמרו נציגי הוועד.

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים דני זקן העביר הערב מכתב לח"כ שאמה תחת הכותרת "מימון הרפורמה ברשות השידור". במכתב, עליו מכותבים גם ראש הממשלה, שר האוצר, הממונה על השכר באוצר, הממונה על התקציבים באוצר, סגן הממונה על השכר ויו"ר רשות השידור, זקן הזהיר כי "שעון החול הולך ואוזל ופרנסתם של 1,900 עובדי רשות השידור בסכנה".

לדברי זקן, "דומה כי בדיונים בוועדה לא מובן מצבה של הרשות ונחיצותה ברפורמה לטיפול בכל חוליי הארגון, ובמשבר הכלכלי והמקצועי שבו היא נתונה".

עוד כתב זקן כי למרות שאגודת העיתונאים וההסתדרות הגיעו להסכמים "תוך ויתורים" מאז החתימה בפברואר, "הדיון על מימון הרפורמה מתנהל בעצלתיים ואף שהכל מכירים, לפחות כלפי חוץ בנחיצותה, עדיין לא נמצא הפתרון המתאים".

לטענת אגודת העיתונאים, "העלאת האגרה היא אך ורק תיקון עוול מתמשך של הפחתתה מאז שנת 2004 בשיעור ניכר, הפחתה שהיא מהסיבות העיקריות למשבר ברשות. לכל הפחות יש להשיב לאגרה את 5% שנגזלו ממנה בראשית שנה זו".

"למצער, היות ומקצת חברי הכנסת מתנגדים נחרצות למהלך, יש למצוא פתרון אחר ומיידי, עוד בטרם נגיע לישיבה בוועדה ברשותך בשבוע הבא", נכתב.

לבסוף מציע זקן כי חלק מתשלום אגרת הטלוויזיה יוסט לתשלום בתוך אגרת הרדיו. "הסטה חלקית כזו תביא להעלאת הכנסות האגרה, בשל הגביה הכמעט מלאה שלה דרך רישיון הרכב", נכתב.

ועד עובדי ההנדסה: אין להטיל מסים חדשים על האזרחים

בתוך כך, נציגים מוועד עובדי ההנדסה ברשות השידור המייצג את המהנדסים, ההנדסאים והטכנאים ברשות השידור, הודיעו הערב ליו"ר אגודת העיתונאים בירושלים כי הם מתנגדים לתוכן המכתב וכן לעצם כתיבתו מבלי לשתפם.

בשיחה עם "גלובס" אמרו נציגי ועד עובדי ההנדסה כי הם מתנגדים חריפות להעלאת האגרה. "אנחנו רואים בהתנהלות של אגודת העיתונאים חוצפה. אנחנו מתכוונים להיאבק נגד העלאת האגרה ואם צריך אפילו נפתח במאבק ציבורי נגד העלאת האגרה. שיהיה ברור אנחנו בעד הרפורמה ברשות אבל מימונה צריך לבוא מקופת האוצר, מהמסים שאזרחי ישראל כבר משלמים ולא ממסים חדשים שיוטלו על הציבור", אמרו הנציגים.

לדבריהם, "אין שום סיבה לגבות עוד אגרה. הציבור לא צריך לסבול את זה ובצדק. מה גם שהרפורמה המוצעת לא תוביל לטלוויזיה יותר טובה או לרדיו יותר טוב. הכל יהיה יותר גרוע".