לדור יבחן את התלונות של אלי רייפמן נגד עו"ד איתן ארז

בין השאר טען רייפמן כי התנהלות ארז כמנהל המיוחד לנכסיו הגיעה ל"רמה של אי-אמירת אמת וסילוף עובדות באופן מכוון, הטעיה של בית המשפט, כמו גם מעילה בכספי הנאמנות"

פרקליט המדינה, משה לדור, יטפל בתלונות שהגיש מייסד חברת אמבלייז, אלי רייפמן, נגד המנהל המיוחד לנכסיו, עו"ד איתן ארז - כך הודיע לאחרונה לרייפמן היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

רייפמן פנה, באמצעות עורכי הדין דורון אפיק ושלומי תורג'מן, לוינשטיין במסגרת החוק המגדיר את היועמ"ש כ"קובל נוסף" על תלונות שהוגשו ללשכת עורכי הדין ונסגרו. בפנייתו טען כי חוסר הנכונות של ועדת האתיקה בלשכה, כמו גם של המשטרה, לחקור את טענותיו, מעלה "חשש כבד למעורבות מאן דהוא בסגירת החקירה".

רייפמן, לשעבר בעל השליטה באמבלייז, מצוי בהליך כינוס נכסים, המתנהל בבית המשפט המחוזי בתל-אביב מאז מארס 2009. בנוסף, לאחרונה הסתיים שלב ההוכחות במשפטו הפלילי, במסגרתו הוא מואשם בקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר ושימוש במסמך מזויף. הכרעת הדין צפויה להימסר בעוד כ-3 שבועות.

התלונות שהועברו כעת לטיפול לדור הוגשו במקור ללשכת עורכי הדין, ורייפמן העלה במסגרתן שלל טענות חמורות נגד ארז. בין השאר טען רייפמן כי התנהלות ארז כמנהל המיוחד הגיעה ל"רמה של אי-אמירת אמת וסילוף עובדות באופן מכוון, הטעיה של בית המשפט, כמו גם מעילה בכספי הנאמנות", וכי ארז זייף דוח כספי וביצע שורת עברות פליליות, כגון עדות שקר ובידוי ראיות.

בין השאר הוצג במסגרת התלונות תמליל שיחה מוקלטת בין רייפמן לארז, במסגרתה התרברב ארז לכאורה כי "יש לי שם טוב מאוד אצל שופטים ובבית המשפט העליון, שופטים זורקים לי תיקים בלי שאני עושה שום דבר, אז כנראה אני שווה משהו".

ארז טען בתגובה כי אלה מהוות חלק ממסכת הפעלת לחצים שמנסה רייפמן להפעיל על כל המעורבים בתיק המשפטי נגדו, כי רייפמן "מפיץ שקרים ללא הרף", וכי בתלונותיו אין דבר "זולת ניסיון בוטה להלך אימים". ביחס לדבריו בהקלטה כתב ארז כי "עורך דין אינו 'שמן זית זך', ומותר לו להתרברב".

באוגוסט אשתקד פורסם כי ועדת האתיקה המחוזית בלשכה החליטה לגנוז את תלונת רייפמן, למרות שבהחלטתה נכתב כי "הוועדה אכן התרשמה שההתבטאויות של עו"ד ארז בהקלטה... אינן במקומן, ודעתה אינה נוחה מהן". זאת, מאחר שהתרשמה כי מדובר בסכסוך משפטי מורכב, ומדיניותה היא "להימנע ככל האפשר מהתערבות בהליכים משפטיים תלויים ועומדים".