עובדי תנובה: "הפכנו לעבדים של רווח ובונוסים"

העובדים: "איזו אחריות תנובה נוקטת אם היא מעלה מחירים על ימין ועל שמאל?" ■ "חרם הצרכנים יפגע ב-7,000 משפחות; אייפקס תפטר עובדים" ■ לכל הידיעות על חרם הקוטג'

עובדים בתנובה חוששים כי המשבר הנוכחי יביא בסופו של דבר לפיטורים בחברה. "אנחנו היום מבינים שהצמצומים יגיעו. אם לא מייצרים עליית ערך באמצעות העלאת המחיר לצרכן, אז מייצרים עליית ערך בצמצום עלויות, ואני חושש שמכתבי הפיטורים יגיעו", אמר ל"גלובס" עובד בחברה. לדבריו, הוא מזדהה עם חרם הצרכנים בעקבות יוקר המזון, אבל חושש כי פתיחת השוק ליבוא תביא לצמצום מפעלי הייצור של החברה ובכך לפיטורים.

אותו עובד מותח ביקורת על התנהלותה של תנובה. "איזו אחריות חברתית תנובה נוקטת אם היא מעלה מחירים על ימין ועל שמאל? אי-אפשר להגיד 'לגדול בבית ישראלי', לשכוח מהאוטו הירוק ולשכוח שכל עם ישראל חי מהמוצרים שלך".

עובד אחר בחברה מותח ביקורת חריפה עוד יותר: "תנובה עוברת ימים קשים. כחברה שבנינו במו-ידינו עשרות שנים, צר לנו עד כאב, אבל צערנו מהול בשמחה רבה על הנעשה היום בתקשורת: נעשה עמנו צדק.

"אנחנו, שעשו לנו טרן-אראונד, שלימדו אותנו לדבר בשפה של אייפקס, שבמשך 3 שנים הפכו אותנו לפקידים של מספרים ועבדים של רווח תפעולי, עבדים של יעדי בונוס התלויים באופן ישיר ברווח התפעולי, אנחנו שכבר בתוכנית העבודה של כל שנה נדרשנו למלא את רשימת ההמחרות שנבצע למוצרים שלנו ובכמה נגדיל את הרווח - אנחנו היום מרגישים ניצחון. אנו לא גאוני כלכלה, אבל היה ברור שזה יגיע מתישהו".

"החרם יפגע בעובדים"

לדברי אותו עובד, העובדים הזוטרים עלולים לשלם את המחיר: "נשארנו אנחנו, העובדים הקטנים, עובדי גלילות, תושבי הפריפריה, עובדי קריית-גת, טירת-צבי, תל-יוסף, רחובות, מגדל-העמק, אלון-תבור ועוף-הנגב - אנחנו העובדים איבדנו את הבית, וחרם צרכנים יפגע בנו, 7,000 עובדים עם משפחות. אייפקס תמשיך להשביח ולייצר ערך, אם לא בהעלאת מחיר אז בפיטורי עובדים".

מתנובה סירבו להגיב לדברים.