שטייניץ החליט להותיר את מיסי תאגידי המים ברשויות

משמעות ההחלטה היא כי התאגידים יוכלו להעביר לרשויות המקומיות את הרווחים שיוותרו לאחר ההשקעה הנדרשת וההוצאות התפעוליות בתשתיות המים

שר האוצר, יובל שטייניץ, החליט להותיר את מס החברות, המס על הדיבידנדים ומס על הלוואות הבעלים של תאגידי המים, בידי הרשויות המקומיות. זאת כחלק מפתרון כולל להסדרת היחסים בין התאגידים והרשויות, ובהתאם לסיכום המסתמן בוועדת ניסן.

משמעות ההחלטה היא כי התאגידים יוכלו להעביר לרשויות המקומיות את הרווחים שיוותרו לאחר ההשקעה הנדרשת וההוצאות התפעוליות בתשתיות המים לטובת שיפור השירות לתושבים.

התקנות החדשות יכנסו לתוקף בכפוף לחתימת כל הגורמים על ההמלצות הסופיות של וועדת ניסן, בה חברים נציגי האוצר, רשות המים, משרד הפנים ונציגי השלטון המקומי.

שטייניץ אמר כי "התאגידים הוקמו על מנת להבטיח השקעה מלאה ונכונה בתשתיות המים, על ידי יצירת גוף מפוקח עליו מוטלת מלוא האחריות למשק המים העירוני ויצירת שקיפות בכל הקשור להתנהלותו בנושא, ולא על מנת לייצר מקור הכנסה נוסף למדינה. צעד זה הינו חלק מהסיכומים המסתמנים בוועדת ניסן וכפוף להסכמות על הנושאים בהם דנה הועדה".

עוד הוסיף השר כי "ההחלטה מחזקת את התמריצים לייעול התנהלות תאגידי המים ואף מעודדת את הרשויות המקומיות לסייע להם בכך."

מפורום תאגידי המים נמסר בתגובה כי "אנו מברכים את שר האוצר שהוא מוצא דרכים יצירתיות להטיב את מצבם של ראשי הרשויות שלא על חשבון תאגידי המים ופיתוח תשתיות המים והביוב".