עצור, החלף סיסמה

מצעד האפליקציות: הכפתור החדש של גוגל ואיך להגן על המידע האישי מפני האקרים

1. לייק בגוגל

גוגל השיקה לפני חודשים ספורים את כפתור 1, כחלופה לכפתור ה"לייק" הפופולרי של פייסבוק, וכדי לאפשר לגולשים לסמן תוצאות חיפוש שאהבו בגוגל ולשתף זאת עם חברים.

תוסף דפדפן חדש מציע למשתמשים כפתור שיספק מעין שעטנז בין הפיצ'רים של שתי ענקיות האינטרנט בכתובת likeplusone.org.

לאחר התקנת התוסף, בכל פעם שתגלשו בידיעה מסוימת תיחשפו לכפתור החדש, צמוד לכפתורי השיתוף הרגילים של פייסבוק או טוויטר המופיעים במרבית האתרים ברשת. הכפתור החדש יאפשר לעדכן בלחיצת כפתור אחת את החברים בגוגל ובפייסבוק. התוסף זמין לדפדפני כרום, פיירפוקס, ספארי ואינטרנט אקספלורר 9.

2. אין כניסה להאקרים

פריצות של האקרים לאתרים ושירותי אינטרנט נהפכו, לצערנו, לדבר שבשגרה, וגולשים ישראלים אף מהווים יעד מועדף על קבוצות האקרים מסוימות. אתר חדש -Should I Change my Password יסייע לכם לבדוק אם המידע האישי שלכם נמצא באחד ממאגרי המידע הפומביים שמכילים רשומות של מידע אישי שנגנב.

הבדיקה פשוטה - יש להזין את האימייל האישי באתר, והתשובה מתקבלת באופן מידי. באתר מבטיחים כי הם אינם שומרים את כתובת הדואר שתזינו במערכת.

3. מורפיקס מגיע לאנדרואיד

שירות המילון החינמי מורפיקס משיק אפליקציית אנדרואיד. האפליקציה כוללת תרגום אנגלי-עברי-אנגלי, והקראה קולית של מילים באנגלית.

האפליקציה כוללת גם קישור לאתר ויקיפדיה, כך שבכל פעם שמשתמש מקליד מילה המופיעה גם באתר האנציקלופדיה המקוונת, האפליקציה מציגה קטע קצר מהמאמר המתאים, וקישורים למאמרים המלאים.

כן ניתן לתרגם משפט קצר באמצעות השירות Google Translate, או להיעזר בפיצ'ר "הגרל מילה", שיחשוף בפני המשתמשים מילים וערכים באופן אקראי. האפליקציה ניתנת להורדה בחינם, וזמינה גם למשתמשי האייפון.

4. סקייפ נוחת באייפד

שירות השיחות על גבי האינטרנט (VoIP) סקייפ צפוי להשיק בימים הקרובים אפליקציית אייפד ייעודית, שתציע את יכולות התקשורת על גבי מסך המגע בטאבלט של אפל.

בהתאם למצלמה הקדמית המוטמעת באייפד 2, סקייפ תאפשר למשתמשים לנהל שיחות וידיאו בקלות על גבי רשת ה-Wi-Fi או רשת הסלולר (דור 3), לצד יכולות הצ'ט והשיחה הקולית המובנות בשירות. ניתן יהיה גם לעבור בקלות משיחת וידיאו לשיחת אודיו, אם החיבור לאינטרנט פוגם באיכות הווידיאו.

האפליקציה של סקייפ תתחרה באפליקציה של פרינג הישראלית , כמו גם בשירות המוגבל יותר שמציעה אפל - Facetime.