התקשורת בעולם: לאחר הגל הערבי - מגיע חרם הקוטג'

כלי תקשורת מכל העולם מגלים עניין במחאת הקוטג' המתרחבת בישראל ■ הגופים שבוחרים לסקר את "מלחמת הקוטג'" או "מהפכת הקוטג'" שמים דגש על צמיחתה בפייסבוק

כלי תקשורת מכל העולם מגלים עניין במחאת הקוטג' המתרחבת בישראל, וגם אם סיקור האירועים אינו זוכה לכותרות ראשיות, בדומה לנעשה כאן, ההתקוממות הצרכנית הישראלית זוכה למקום מכובד בעמודי החדשות בעולם.

אתרי האינטרנט, סוכנויות הידיעות והעיתונים שבחרו לסקר את "מלחמת הקוטג'" או "מהפכת הקוטג'", כפי שהם מכנים אותה, שמים דגש מיוחד על צמיחתה ברשת החברתית פייסבוק ועל הדמיון בין ההתקוממות הזו להתקוממויות העממיות בארצות ערב השכנות, שהחלו גם הן ברשת החברתית הפופולרית.

"אחרי המהפכות הערביות, מגיעה מהפכת הקוטג' הישראלית", בישרה כותרת לכתבה שהתפרסמה באתר העיתון הכלכלי הצרפתי "Les Echos" בסוף השבוע האחרון. האתר מציין גם כי מחאת הקוטג', "המזון הבסיסי של ארוחת הבוקר הישראלית", תופסת את הכותרות הראשיות בכלי התקשורת המקומיים.

סוכנות הידיעות AFP בחרה לפתוח את הדיווח שלה על מהפכת הקוטג' בתיאור המחאה כפי שהגיעה לכנסת, או ליתר דיוק אל שולחנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שזכה לקבל גביע קוטג' "במתנה" מחברת הכנסת רונית תירוש. הסוכנות מצטטת את דבריה של יו"ר האופוזיציה ציפי לבני שהטיחה בנתניהו כי "חרם הקוטג' הוא מחאה נגד אי-הצדק והפערים החברתיים שהלכו והעמיקו תחת שלטונך".

העיתון הכלכלי האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" פרסם ידיעה נרחבת בנושא והביא בה את דבריהם של אנליסטים ופרשנים כלכליים ישראלים. העיתון אף עמד על משמעויותיה הסמליות של גבינת הקוטג' וציין כי היא נחשבת כמזון איקוני בעיני הישראלים, נאכלת כמעט בכל ארוחת בוקר מקומית, וכי יצרניות הקוטג' מפרסמות אותה תוך שימוש בדימויים דוגמת בית ומשפחה.

פורטל החדשות בשפה הספרדית Observador Global בחר לסקר את מחאת הקוטג', כמתחייב משמו, תוך התייחסות לעליית מחירי המזון בכל העולם. נוסף על תיאור הלך הרוחות בישראל לנוכח מחאת הקוטג', האתר מצטט דוח משותף של ארגון המזון והחקלאות של האו"ם ושל ארגון המדינות המפותחות (OECD), המעריך כי מחירי מוצרי המזון הבסיסיים ימשיכו לעלות בעשור הקרוב.