6,500 יחידות דיור יתווספו במסגרת תמ"א 38 בתל-אביב

שתי תוכניות ברבעים 3 ו-4 בת"א אושרו היום להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה

שתי תוכניות עם פוטנציאל לתוספת של כ-6,500 יחידות דיור במסגרת תמ"א 38 ברבעים 3 ו-4 בתל אביב אושרו היום להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב.

התוכנית לשימור וחיזוק מבנים בהתאם לתמ"א 38 ברובע 3 חלה על שטח של כ-2,400 דונם בין הרחובות אוסישקין בצפון, הירקון במערב, בוגרשוב, בן ציון ומרמורק בדרום ואבן גבירול במזרח. התוכנית לשימור וחיזוק רובע 4 חלה על שטח של כ-2,800 דונם בין הרחובות בני דן וקוסובסקי בצפון, אבן גבירול במערב, שאול המלך והרב גורן בדרום ודרך נמיר ונתיבי איילון במזרח. תוכניות אלה לא כוללות את החלקות שלאורך רחוב אבן גבירול, שלגביו תקודם תוכנית נפרדת.

התוכניות מעודדות התחדשות עירונית וחיזוק מבנים בהתאם לעקרונות תמ"א 38, תוך התאמתם למאפייני המרקם הקיים. התוכניות קובעות זכויות והוראות בנייה לבניינים חדשים או לתוספות לבניינים קיימים.

במקרים של בנייה חדשה תאפשר התוכנית המתייחסת לרובע 3 בנייה של עד 6 קומות בתוספת קומת גג חלקית. במקרים של תוספת בנייה למבנים קיימים מאפשרת התוכנית בניינים בגובה של עד חמש קומות בתוספת קומת גג חלקית. התוכנית שמתייחסת לרובע 4 תאפשר במקרים של בנייה חדשה בנייה של עד 7 קומות ועוד קומת גג חלקית במקרה של בנייה חדשה, ובמקרים של תוספת בנייה למבנים קיימים תאפשר התוכנית בניינים של עד 6 קומות בתוספת קומת גג חלקית.