תשובת מיקרוסופט לגוגל: העלתה לענן גרסה חדשה של אופיס

החבילה החדשה, הנקראת אופיס 365, תהיה זמינה לצרכנים מכל מכשיר ומכל מקום ■ "מיקרוסופט הייתה חייבת ללכת בכיוון זה אם רצונה הוא להישאר תחרותית מול גוגל"

מיקרוסופט עשתה היום (ג') את הצעד המשמעותי ביותר בשוק המכשירים הניידים בעלי הגישה לאינטרנט - השקת הגרסה של ענן המחשוב לחבילת תוכנות האופיס.

חברת התוכנה הגדולה בעולם תהפוך לזמינה את חבילת התוכנות, הנמצאת בשוק זה שני עשורים, לצרכנים מכל מכשיר ומכל מקום שבו הם יכולים להתחבר אל האינטרנט.

מיקרוסופט תכלול בחבילת הענן שתיקרא אופיס 365, גם את תוכנת הדואר האלקטרוני אאוטלוק, את תוכנת הגיליון האלקטרוני אקסל ואת כלי השיתוף SharePoint.

במהלך זה שואפת מיקרוסופט, בראשות המנכ"ל סטיב באלמר, להיאבק בגוגל , שגנבה נתח קטן אך מעורר דאגה מלקוחותיה העסקיים בעזרת חלופת הענן הזולה יותר שהיא מציעה לתוכנות אופיס.

החלופות שהציעה גוגל ללקוחות העסקיים חסכו מהם את כאב הראש הכרוך בהתקנת חבילת התוכנות במחשבי העסק ובניהול שרתי איחסון מידע.

"מיקרוסופט הייתה חייבת ללכת בכיוון זה אם רצונה הוא להישאר תחרותית מול גוגל", אמר מייקל יושיקמי, מנכ"ל חברת ייעוץ ההשקעות Ycmmnet. "אם מיקרוסופט תבצע את המהלך כמו שצריך ולקוחות עסקיים יאמצו את אופיס בגרסת הענן, היא יכולה לשנות את כללי המשחק; אבל אם זה לא יקרה - זה סיפור אחר לגמרי".

מיקרוסופט מציעה גרסאות ענן מצומצמות של כמה מתוכנות האופיס שלה ללקוחותיה העסקיים זה כמה שנים. בשנה שעברה החלה להציע גרסאות חינמיות מצומצמות של התוכנות ללקוחות פרטיים. זהו אתגר גדול עבור מיקרוסופט, שביססה את הכנסותיה מאז הקמתה על מכירת תוכנות יקרות המותקנות בנפרד על מחשבים אישיים.

מודל עסקי זה הפך את חטיבת אופיס של מיקרוסופט לרווחית ביותר בחברה עם הכנסות של 3 מיליארד דולר לרבעון.

מיקרוסופט מתכננת לפצות על שולי הרווח המצומצמים של תוכנות הענן באמצעות נגיסה של נתח גדול יותר מכלל הוצאות הטכנולוגיה של לקוחות עסקיים.

החברה מתכננת לגבות 2 דולרים לחודש בעבור שירות אופיס הבסיסי ביותר, שיכלול את תוכנת אאוטלוק בלבד, ו-27 דולר לחודש בעבור חבילת שירותים מלאה של תוכנות אופיס.