פרויקט קו הרכבת החשמלית עכו-כרמיאל יוצא לדרך

חברת טר ארמה זכתה במכרז הראשון שפרסמה החברה הלאומית הדרכים במסגרת הפרוייקט ■ כולל הכנת תוואי להנחת מסילת ברזל באורך של 6.5 קילומטרים

חברת טר ארמה זכתה במכרז הראשון שפרסמה החברה הלאומית לדרכים במסגרת פרויקט קו הרכבת החשמלית עכו-כרמיאל.

המכרז, שפורסם בשיטת התכנון-ביצוע כולל הכנת תוואי להנחת מסילת ברזל, באורך של 6.5 קילומטרים בין נעמן במערב לצומת יאסיף במזרח. המכרז כלל גם הקמת שני גשרים מעל נחל נעמן ונחל חילזון והטייתו של אפיק הנחל לאורך כ-900 מטרים וכן הגבהת כביש מס' 4 לאורך 1.2 קילומטרים מעל המסילות המתוכננות.

מדובר במכרז ראשון מתוך כ-10 מכרזים שונים שילוו את הפרויקט. בין היתר, הכנת התוואי, כריית מנהרות, הנחת המסילות ובנית תחנות הנוסעים באחיהוד ובכרמיאל. המסילה מתוכננת למהירות של 160 קמ"ש והיא צפויה להסתיים בעוד כחמש שנים.

פרויקט הקו מעכו לכרמיאל הוא אחד משלושת הפרויקטים המרכזיים של הקמת רכבות חשמליות המתוכננים בשנים הקרובות לצד רכבת העמק והקו המהיר לירושלים. הפרויקט כולל הקמת מסילת ברזל כפולה, באורך של 23 קילומטרים, שתעבור במקביל לתוואי כביש 85 מעכו לכרמיאל. עלות הפרויקט כולו נאמדת ב-2.8 מיליארד שקלים.

החברה הלאומית לדרכים בניהולו של שי ברס מונתה על-ידי הממשלה לנהל את ביצוע הפרויקט, בנוסף לפרויקט רכבת העמק להקמת קו רכבת מחיפה לבית שאן דרך עפולה. יו"ר החברה הלאומית לדרכים, מיכה גולדמן אמר כי הפרויקט משתלב במדיניות פיזור האוכלוסין של הממשלה. "אנו גאים להביא את בשורת הרכבות לגליל ולעמק", אמר גולדמן.