הרפורמה בתחבורה הציבורית: נדחה פיתוח תוכנת התמצאות

אחת הביקורות המרכזיות המופנות כלפי הרפורמה היא הקושי להתמצא בנבכי הקווים והמסלולים החדשים

משרד התחבורה סירב לנתיבי איילון, האחראית על יישום הרפורמה בתחבורה ציבורית, לפתח תוכנה שתאפשר להתמצא בקלות באמצעות הזנת מוצע ויעד. כך עולה ממכתב ששלחה רות אמיר, ראש מינהל תחבורה ציבורית בחברה, לחברת מועצת העיר ת"א, תמר זנדברג.

כידוע, אחת הביקורות המרכזיות המופנות כלפי הרפורמה, היא הקושי להתמצא בנבכי הקווים והמסלולים החדשים. "הוא טען שיש כפילות עם האתר שהוא עצמו מפתח (bus.gov.il). לצערי, התוכנה באתר משרד התחבורה אינה משוכללת במיוחד", כותבת אמיר, שמציינת כי באופן פרטי מפותחות כרגע שתי תוכנות כאלה, עליהן דיווחנו ב"גלובס".

לצד זאת מציינת אמיר במכתבה כי "אין שום מחויבות של המפעילים לזמן הגעה לתחנות לאורך המסלול. מחויבותם היחידה היא לזמן יציאה מהמסוף". כיום, גם המידע שנמסר לנוסעים בדבר הגעת אוטובוסים לתחנה הינו משוער ומבוסס על מערכת התכנון, ולא על נתוני זמן אמת.

בתוך כך, מחה פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל המרכז הרפואי שיבא, על ביטולם של קווים המגיעים לבית החולים. "הצעד לא תואם עם אף בעל תפקיד בבית החולים. לא נוכל להשלים עם מהלך שיהפוך את ההגעה לשיבא למשימה כמעט בלתי אפשרית עבור רבים, מעוטי הכנסה, קשישים, חולים עם ניידות מוגבלת וכל מי שאין ברשותו רכב או ידו אינה משגת לנסוע במונית".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "מדובר בטענות חסרות כל שחר, שכן הקשר לביה"ח שיבא רק משתפר בתוכנית עבור תושבי גוש דן". עם זאת, במשרד ניאותו היום לדחות את ביטולו של קו 45, המחבר את ביה"ח עם אוניברסיטת ת"א, בעקבות פנייתה של עיריית גבעתיים, שהקו עובר בתחומה.

בזמן הקרוב ילמדו צרכי העדפות הנוסעים בקו באמצעות סקר. מדן נמסר כי הקווים שיצאו עד כה לפני צאת השבת ימשיכו לנסוע כרגיל, למעט קו 1, שיוחלף בקו 72.