כץ: המטרה היא להעלות את רמת התחבורה הציבורית

כך אמר הבוקר שר התחבורה ישראל כץ, בהתייחסו לרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן, שהבוקר יצאה לפועל הפעימה השנייה (והמרכזית) שלה

"המטרה שלנו היא להעביר את התחבורה הציבורית לרמה המקובלת בעולם מבחינת זמינות השירות, איכות השירות והגעה ליעדים", אמר הבוקר שר התחבורה ישראל כץ, בהתייחסו לרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן, שהבוקר יצאה לפועל הפעימה השנייה (והמרכזית) שלה. לדבריו, הרפורמה זקוקה להשלמות - כמו בנושא כרטוס ללא נהג, נתיבי תחבורה ציבורית ואכיפה מוגברת.

כץ התייחס לביקורת שהופנתה כלפי הרפורמה, באומרו כי "ביקורת היא דבר לגיטימי". הוא שיבח את הסיקור התקשורתי שהציף תקלות ומסר מידע לציבור. לטענתו, אם הקמפיין הפרסומי היה מתחיל קודם, הציבור היה מתבלבל מהשינויים ושוכח אותם. "הכי קל לא לקבל החלטות ולהישאר ברמת תחבורה ציבורית בינונית או אף מתחת לזה". מהלך זה יוצר בסיס טוב לכל נוסע בתחבורה הציבורית".

בתוך כך דיווח משרד התחבורה על הפעלת עשרות בקרים גלויים וסמויים בתחנות האוטובוסים, שאמורים לעקוב אחר תדירויות הנסיעה וזמני ההמתנה. בנוסף, יוצבו יותר מ-40 תצפיתנים שתפקידם לבדוק עמידה בלוחות הזמנים. נתיבי איילון, מתכננת הרפורמה, אמורה לפרסם מטעמה נתונים לגבי יישום הרפורמה בהמשך.