ענבל אור משיקה קבוצת רכישה עם התחייבות למחיר דירה ומועד מסירה; "הדירות יתייקרו ב-10% בחגים"

השיטה החדשה של אור: פיקדון אצל נאמן שיבטיח הפרויקט ■ השיטה תיושם בפרויקט חדש - "השניים בסיטי" בגבעתיים - שם מוצעות דירות 4 חדרים ב-2 מיליון שקל ■ אור ל"גלובס": "צעדי בנק ישראל והאוצר לקירור הנדל"ן לא יועילו; בחגים ישתחרר הפקק - אנשים יקנו דירות"

ענבל אור, מייסדת חברת קבוצות הרכישה "אור סיטי נדל"ן", מנסה להציב היום (א') סטנדרט חדש לענף קבוצות הרכישה: התחייבות למחיר ומועד מסירת דירה קבועים מראש.

אור השיקה היום את תוכנית "יזמות קבוצתית" תחת הכוונה להבטיח לרוכש הדירה מחיר של קבוצת רכישה עם יתרונות של יזם כלום מתן ודאות לרוכש תוך שמירת יתרונות קבוצת הרכישה. כיצד אור מתכוונת לעשות כן? ראשית, אור סיטי תבטיח את מחיר היחידה כמחיר סופי קבוע מראש; שנית, מועד הרכישה מובטח עם פיקדון בנאמנות המשקף כ-6 חודשי שכירות במקרה של איחור. בנוסף, מארגן הקבוצה יקבל את דמי השיווק בהתאם ליעדי התקדמות הבנייה.

"מארגן קבוצות רכישה עם ניסיון של 23 פרויקטים שיודע בדיוק מה המחירים והוא מקצוען - יכול להתחייב מראש על מחיר סופי של דירה ומועד מסירה", אומרת אור בשיחה עם "גלובס".

-ומה קורה עם הקבלן המבצע נקלע לקשיים או מתעכב בלו"ז?

"אנו מבטיחים גם את הנושא מול הקבלן - שמים כסף מושקע בפיקדון אצל עו"ד נאמן של הקבוצה, וזה אמור לשמש את הרוכשים לתשלום שכ"ד במידה ויהיו עיכובים".

כמו כן, השיקה אור פרויקט ראשון על פי המודל החדש - פרויקט "השניים בסיטי" בשכונת בורוכוב בגבעתיים. על פי הערכות שמאי, דירת 4 חדרים 100 מ"ר + 12 מ"ר מרפסת נמכרת ברחוב החל מ-2.4 מיליון שקל, בעוד שדירה דומה בפרויקט של אור סיטי תימכר תמורת 1.98 מיליון שקל, חיסכון של כ-21%, לטענתה. דירת 5 חדרים 115 מ"ר עם 12 מ"ר מרפסת מוצעת למכירה החל מ-3 מיליון שקל, ובמסגרת "השניים בסיטי" מוצעת תמורת כ-2.47 מיליון שקל (דירת 5 חדרים 132 מ"ר + 11 מ"ר מרפסת).

השקת התוכנית היזמית החדשה של אור מגיעה בתקופה של האטה בשוק הנדל"ן על רקע הגבלות המשכנתאות שהטיל בחודש מאי בנק ישראל, וצעדי המיסוי הנוספים של משרד האוצר. בהודעת הריבית האחרונה של בנק ישראל נכתב כי צפויה ירידה במחירי הדירות בשנה הקרובה כתוצאה מצעדים אלה, אך אור סבורה אחרת.

"לקראת החגים נראה עלייה של 5%-10% במחירי הדירות", היא טוענת. "בחגים אנשים אוהבים להתחדש בדירות. כרגע השוק נמצא בקיפאון ואנשים ממתינים ולקראת סוף השנה הם ייראו שהמחירים לא יורדים והם יקנו והפקק ישתחרר. זה מה שקרה גם בעבר".

-אז צעדי בנק ישראל והאוצר לא יועילו?

"הם לא יועילו. אם רוצים להוזיל מחירי יש רק דרך אחת - לטפל בביורוקרטיה ולשחרר קרקע. אנשים צריכים דירות ולא יכולים להפסיק לקנות דירות".