גוגל מקבלת ביטחון: לא מחדשת את ההסכם עם טוויטר

תוקף ההסכם שנחתם בין השתיים ב-2009 על הצגת ציוצים בתוצאות החיפוש הסתיים, ולגוגל אין כוונה כרגע לחדש אותו ■ מתכננת להציג מידע מגוגל פלוס

הרשת החברתית החדשה של גוגל שהושקה בשבוע שעבר כבר מביאה לשינויים במפת האינטרנט העולמית. לפני יומיים הוסרו לפתע תוצאות ה-Real Time Search (חיפוש בזמן אמת) ממנוע החיפוש של גוגל. אלו תוצאות החיפוש המגיעות ממקורות המתעדכנים בזמן אמת, שהעיקרי ביניהם הוא טוויטר, שירות המיקרו-בלוגינג המפורסם, ואשר הציגו את הציוצים של הגולשים בתוצאות החיפוש של גוגל.

על-פי ההודעה הרשמית של גוגל, הסיבה להסרת תוצאות החיפוש מטוויטר נובעת מפקיעת תוקף ההסכם שנחתם בין השתיים בסוף שנת 2009 (אותו הסכם נחתם גם עם מיקרוסופט ומנוע החיפוש שלה בינג), ואין כרגע בכוונתה לחדש את ההסכם.

גוגל נותנת את מבטחה ברשת החברתית החדשה שלה ומתכוונת למשוך תוצאות חיפוש בזמן אמת ישירות מגוגל פלוס. לדבריה, תוצאות חיפוש בזמן אמת ישולבו שוב בקרוב, והן יגיעו הן מגוגל פלוס והן ממקורות חיצוניים. במידה וגוגל פלוס ימשיך לצבור תאוצה ויספק את הסחורה, עמדת המיקוח של טוויטר מול גוגל תיחלש באופן משמעותי.

קבלת תוצאות בזמן אמת במנועי החיפוש הופכת להיות דרך פופולרית לאיתור מידע חם אודות אירועים בעודם בהתרחשותם ולמעשה משנה את פני הדיווח המקוון על אירועים חדשותיים ותרבותיים שונים. טוויטר, שרק בסוף השבוע האחרון דיווחה שבכל יום מתפרסמים 200 מיליון ציוצים, היא ללא ספק כוח אדיר שאין שני לו בתחום הזה.