הנוסעים המתמידים: היכן מטיילים אלה שיכולים לנסוע לכל מקום?

מאיי התעלה דרך וינה ועד מחוז יונאן בסין: מנהלי חברות הנסיעות המובילים בוחרים את הנסיעה הבלתי נשכחת שלהם

בועז וקסמן, יו"ר אופיר טורס: שיט מדבר לאיי התעלה

"שיט הוא בעיניי החופשה האידיאלית, בלי לפרוק מטען, בלי שדות תעופה ובלי תורים. אחד המוצלחים שהייתי בהם היה באונייה לאיי התעלה. יצאנו מצוקי דובר שבאנגליה, והפלגנו לאיי התעלה. התחלנו בביקור בגרנזי, אחד מאיי תעלת למאנש, שמשתרע בסך הכול על 78 קמ"ר. החיה הלאומית של האי היא החמור, וויקטור הוגו פרש דווקא לשם כדי לכתוב את "עלובי החיים", בטח בזכות השלווה הפסטורלית. משם הפלגנו לאירלנד. בחדר האוכל של האונייה הגישו ארוחות מיוחדות בסגנון אירי. אהבתי במיוחד את הטיול בדבלין, שהיה שילוב מנצח של אינטלקטואליות ונהנתנות. ביקרנו בטריניטי קולג' הידוע ובביתו של ייטס, וערכנו סיור במבשלת וויסקי ובמפעל הבירה של גיניס, שנמצא בבניין עתיק ואדיר. משם הפלגנו לליברפול, למוזיאון הביטלס, עשינו גיחה קצרה ליורק וחזרנו לדובר. תענוג.

"האונייה היא מלון סופר מפואר. לרוב התאים יש מרפסות, ואפשר לשבת על הדק או על המרפסת וליהנות מהמראה המדהים של הים. השנה אני יוצא לטיול באונייה שיש עליה קרקס נייד, אייס בר ומופע של הבלו מון היישר מברודווי. באונייה אתה יכול מצד אחד ליהנות מכל האטרקציות, ומצד שני לנוח. למצוא לך פינה על הסיפון, ולקרוא ספר מול הנוף".

חוף איי התעלה / צלם: Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
 חוף איי התעלה / צלם: Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

איל סלוק, מנכ"ל דיזנהאוז: וינה

"בווינה ממוקם בית הספר הספרדי לרכיבה. זוהי למעשה אורווה מפוארת, בת 430 שנה, שנמצאת באחד הארמונות שבעיר העתיקה. המקום נראה כמו תיאטרון: שתי קומות, עם עמודים רומיים, נברשות ענקיות ותקרות גבוהות עם פיתוחים. שם, בזמן הקיסרות האוסטרו הונגרית, היה משמר הקיסר עושה את ההצגה שלו עם הסוסים בפני הקיסר. היום כולם יכולים לראות את המופע הזה והוא בעיניי, כחובב סוסים, מאוד מרשים. מגדלים שם סוסי Lipizzan, שנחשבים לסוסי רכיבה מהטובים שבעולם, ומסורת המופעים נשמרה עוד מימי הקיסר - משמר המלך מתלבש כמו שהתלבש באמצע המאה ה-16 ומופיע בפני הקהל. יש שם חנות לאביזרי סוסים שמלהיבה כל מי שאוהב סוסים וגם מקום לשתות בירה או כוס יין.

"גם האימפיריאל, המלון שאני הכי אוהב בעיר, היה בעברו ארמון קיץ לבני המלוכה, ויש בו גרמי מדרגות עצומים, תקרות בגובה 5-6 מטרים וחדרים בליגה אחרת. למי שמבקר בווינה אני ממליץ ללכת לאכול, לפחות פעם אחת, במסעדת פלשוטה, שמצטיינת במראה אירופי קלאסי של לפני 500 שנה. האוכל מאוד איכותי וטרי וצורת ההגשה מרשימה ביותר".

וינה / צלם: Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
 וינה / צלם: Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

סיגל יושע, מנכ"לית מלכת המדבר: סין - מחוז יונאן

"מחוז יונאן בסין מרתק אותי, בעיקר שני השבטים המטריארכליים שנשלטים בידי נשים. בשבטי הנאשי והמוסו הרכוש עובר מאישה לאישה. אחד המקומות האהובים עליי באזור הוא העיר ליג'יאנג, שמרושתת בתעלות מים וגשרים, כמו בוונציה. בגלל שהיא רחוקה, משמרות המהפכה לא הגיעו אליה ועדיין אפשר למצוא בה את סין המסורתית. כשהגעתי לעיר בפעם הראשונה ב-1994, התגוררתי אצל משפחה של נאשי, כי לא היו אז בתי הארחה. הייתי חולה והם הזעיקו רופא בן 90 שדיבר אנגלית משובשת. הוא בדק אותי בשיטה הסינית, והמליץ לי להחלים שלושה ימים, וכך יצרתי קשר חזק עם המשפחה, שנמשך עד היום. השנה סגרתי מעגל והבאתי את מסע מלכת המדבר ללינה בבתי הנאשי ולעבודה משותפת בשדות.

"ליג'יאנג יפהפייה ומעוררת השראה, ואני ממליצה פשוט ללכת מבית קפה לבית קפה. העיר מלאה בתי הארחה פשוטים, והכי נחמד לגור בתוך העיר העתיקה. אחד המלונות הנפלאים הוא מלון Wangfu. אם רוצים ממש להתפנק, אני ממליצה על מלון הבוטיק Banyan Tree שהייתי מגדירה כמלון בעל 7 כוכבים - כל אחד מקבל שם וילה עם ספא פרטי. אפשר גם לנסוע כשעתיים לערוץ דילוג הנמר, שבו נהר היאנג צה מתכנס לערוץ העמוק בעולם והנוף נהדר".

סין נוף אגם / צלם: Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
 סין נוף אגם / צלם: Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב

חיים שוסטר, מנכ"ל לורד טיילור: גורילות ברואנדה

"בגבול המשולש של אוגנדה, רואנדה וקונגו, איזור של הרי געש לא פעילים בגבהים של 2,000-4,500 מטר, חיות גורילות ההרים, וצריך לקנות רישיון מיוחד כדי לחפש אותן. יצאתי לדרך עם מדריך שהוביל אותי בג'ונגל. אתה לא יודע איפה תפגוש את הגורילה, ופתאום, בגובה 3,500 מטר ראינו אותם ממש לידינו. הגורילה הראשונה שראיתי הייתה אימא שהחזיקה את הגור, הסתכלה לו בעיניים וניקתה לו את הראש מכינים. היו לי דמעות מהתרגשות. ישבנו והתבוננו. הנוכחות שלנו לא מפריעה לגורילות כי הן צמחוניות. וכך ראיתי איך הקטנים מתקוטטים, ואחד רץ להלשין לאימא שלו, ואז הם מתחבקים בכזאת אהבה שהלב שלך יוצא מהגוף. צללתי עם לוויתן וראיתי דב גריזלי, ורק עם הגורילות יצרתי קונטקט. זה מפגש מאוד חזק.

"גרתי בווירונגה ספארי לודג', מלון אקולוגי, עם שמונה חדרים בלבד. כל חדר הוא למעשה בקתה הבנויה מאבנים מקומיות עם מרפסת המשקיפה על הרי הגעש. במלון יש איזור מרכזי של מטבח עם שף שמכין ארוחות נפלאות. את הארוחה הטובה ביותר אכלתי אחרי ארבע שעות הליכה בג'ונגל. חיפשנו מקום לפיקניק, וממש ליד הגורילות מצאנו קרחת יער מוקפת בעצי במבוק ענקיים. פתחנו את ערכת הפיקניק ואכלנו סנדוויצ'ים עם גבינה וירקות, בננות ובוטנים".

נופש חופשה בריכה / צלם: Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב
 נופש חופשה בריכה / צלם: Shutterstock.com. א.ס.א.פ קראייטיב