פייסבוק מפחדת: מונעת העברת משתמשים לגוגל פלוס

פייסבוק חסמה תוסף לדפדפן כרום, שמאפשר להעביר את כל החברים לרשימות אנשי הקשר בגוגל ■ ככל הנראה, התוסף פשוט לא עמד בקריטריונים של תנאי השימוש בפייסבוק, אולם מהירות התגובה של פייסבוק מצביעה על לחץ

בפייסבוק אולי משדרים עסקים כרגיל ולא מגיבים באופן רשמי על השקת הרשת החברתית החדשה של גוגל - גוגל פלוס, אבל נדמה כי מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, לא מתכוון לעמוד בצד בשקט ולראות איך גוגל פלוס מושכת אליה עוד ועוד משתמשי פייסבוק.

כך, התוסף לדפדפן הכרום - Facebook Friend Exporter, שהושק זמן קצר לאחר השקת גוגל פלוס, נחסם ככל הנראה לשימוש על ידי מי אם לא - פייסבוק. התוסף איפשר למשתמשים להעביר בקלות את רשימת אנשי הקשר שלהם בפייסבוק (כולל כתובת דואר אלקטרוני ומספר טלפון אישי) לרשימת אנשי הקשר בגוגל, ומשם לגוגל פלוס.

העדר גרף חברתי רחב בגוגל פלוס, בהשוואה לפייסבוק, הוא המכשול העיקרי שעומד כרגע בפני השירות החדש, והאפשרות לייצא את אנשי הקשר באמצעות תוסף פשוט וקל להתקנה כנראה מאיים על צוקרברג.

בעמוד ההתקנה של התוסף כתב המפתח, מוחמד מנצור, כי "פייסבוק מנסה בכל הכוח שלא לאפשר לכם לייצא את רשימת החברים שלכם. הם החלו היום להסיר כתובות דואר אלקטרוני של חברים מהפרופיל שלכם", כאשר הכוונה היא כנראה לכך שפייסבוק חוסמת את האפשרות לצפות בפרטים אישיים של חברי המשתמש. לדברי מנצור, התוסף כעת לא זמין להרבה מאוד משתמשים. מנצור הוסיף כי הוא פועל במרץ על מנת לפתח גרסה חדשה לתוסף שתעקוף את החסימה הזו.

יש לציין כי ככל הנראה, התוסף פשוט לא עמד בקריטריונים של תנאי השימוש בפייסבוק, שאינם מאפשרים לגורמים חיצוניים לאסוף מידע אישי על משתמשי פייסבוק, אולם מהירות התגובה של פייסבוק מצביעה על לחץ מסויים ששורר במסדרונות פייסבוק בפאלו-אלטו.