מקורות תשדרג מתקן התפלה ב-300 מ' אירו

המרכז - לשיפוץ מתקן התפלה בקפריסין ■ מעבר לזכייה, רשמה מקורות הישג סמלי חשוב כשגברה בהתמודדות על IDE, הנחשבת למובילת שוק ההתפלה בישראל וליריבתה הגדולה

מקורות פיתוח וייזום, חברה-בת של מקורות, זכתה במכרז לשיפוץ מתקן ההתפלה בעיר לרנקה שבקפריסין, בעלות של כ-300 מיליון אירו. החברה התבשרה על זכייתה אתמול (ב'), באמצעות רשות המים הקפריסאית (WDD).

מעבר לזכייה, רשמה מקורות הישג סמלי חשוב כשגברה בהתמודדות על IDE, הנחשבת למובילת שוק ההתפלה בישראל וליריבתה הגדולה. עם סיום הפרויקט בלרנקה ופרויקט נוסף שמבצעת מקורות פיתוח וייזום בלימסול, תספק החברה כ-40% מצריכת המים בקפריסין.

יו"ר מקורות, אינג' אלכס ויז'ניצר, אמר כי הזכייה מבססת את מעמדה של מקורות בעשירייה הראשונה של החברות המובילות בעולם בתחום המים. "הידע שצברה החברה ב-75 שנותיה מסייע גם בפתרון משברי מים במדינות אחרות, ומחזק את חוסנה המדיני של ישראל".

הפרויקט בקפריסין כולל חידוש ושדרוג מתקן ההתפלה, הגדלת תפוקתו מ-51,667 קוב ליום כרגע, ל-60 אלף מ"ק ליום, ותפעולו למשך 27 שנים. עלות הפרויקט כוללת את סך עלויות התפעול השוטפות, ואת החזר ההון על ההשקעה.

מקורות פיתוח וייזום הגישה את ההצעה למכרז בשיתוף לוגיקום מקפריסין. למכרז ניגשו גם IDE מישראל, GES (מקבוצת גרניט הכרמל), קרמונדני מקפריסין, ו-MESOGIOS מיוון. שיתוף הפעולה בין מקורות פיתוח וייזום ולוג'יקום החל ב-2008, מאז זכו החברות במכרז BOT שפרסמה רשות המים בקפריסין WDO)) לתכנון, הקמה ותפעול מתקן להפלת מי ים בלימסול. המתקן, שתפוקתו 40 אלף קוב ליום, נמצא בשלבי הקמה מתקדמים, וצפוי להתחיל לפעול באפריל 2012.

בנוסף, לאחרונה חתמה מקורות ייזום ופיתוח עם ממשלת אוגנדה על הסכמים לפיתוח תשתיות מים באחד מהאזורים הצחיחים ביותר בעולם, בו חיים כשני מיליון בני אדם.