פול האוס

"הטופ מודל הבאה" והעונה השביעית של "האוס" בערב שידורים חדש ב"הוט 3"

קשה לשים את האצבע על מה שהופך תוכנית ריאליטי למוצלחת, מה שבטוח - נוכחותן של נשים צעירות ויפות שמוכנות לעשות הרבה כדי להתפרסם ולהצליח, היא אף פעם לא מרכיב שחוק מדי. אחרת קשה להסביר את הפופולריות העצומה של "הטופ מודל הבאה", בעונתה ה-12.

לכאורה כבר מוצו כל הטריקים והשטיקים בסדרה הזאת. טיירה בנקס, המנחה, כבר אמרה כל משפט אפשרי לכל נער או נערה שחולמים להיות דוגמנים, מיטב הצלמים, המאפרים והסטייליסטים כבר הופיעו באחת העונות - ובכל זאת, הסדרה נותרה פופולרית (בארה"ב) כבראשונה.

בעונה שתשודר החל מהערב (ד'), חוזרת הסדרה לרחובות ניו-יורק (אל דאגה, יהיה גם טיול לברזיל) ובין השופטים שיבחנו את כישוריהן של 13 פרחי-הדוגמנות, תהיה גם פאולינה פוריצקובה, אחד השמות הלוהטים בענף אי שם בשנות ה-80, עוד לפני בנקס עצמה.

שעתיים מאוחר יותר (22:30), יעלה ויבוא יו לורי הנפלא בתפקידו כד"ר גרגורי האוס, לעונה השביעית של אחת הסדרות הטובות בטלוויזיה. לורי נחשב בעיני, עוד מאז המופע שלו עם סטיבן פריי, לאחד הקומיקאים המוכשרים בטלוויזיה הבריטית, אבל דווקא הוליווד הוציאה ממנו את את תפקיד חייו כרופא המיזנטרופ, על גבול הסוציופאטיה, שמצד אחד לא סובל בני אדם, ומצד שני מציל את חייהם.

בסוף העונה הקודמת ראינו את ד"ר האוס כמעט שקורס וחוזר לויקודין, אחרי שאהובתו, קאדי, התארסה. אבל אז, בתפנית לטובה בעלילה (בכל זאת הוליווד) היא חזרה לזרועותיו ולראשונה הוא נראה כמעט שמח.

כמה זמן תימשך השמחה הזאת אל תוך העונה השביעית? לא ברור. מה שברור הוא שערוץ "הוט 3" שממלא את החלל בין שתי העונות החדשות לסדרות המצליחות, עם שידורים חוזרים של "מד מן" הנחשבת ו"עונת החתונות", מצליח ליצור בערבי רביעי ערב שידורים חזק מאוד.

הדרום הפרוע

"מבט שני", יום ד' 21:30, ערוץ 1

אפילו חולות הנגב, מתברר, אינם נרחבים דיים כדי לכסות על אחת הבעיות שמדינת ישראל מטאטאת תחתיהם כבר כמה עשורים: בעיית הבדואים. מצד אחד - השתלטות על אדמות מדינה באופן שערער לחלוטין את שלטון החוק בדרום, השתלטות שמלווה, לעיתים קרובות, בפשיעה מסוגים שונים. מצד שני, מצוקה נוראית, עוני גדול ובעיקר ההכרה כי מדינת ישראל לא ממש החליטה כיצד לנהוג במגזר הזה. אבל את כל אלה בוודאי כבר קראתם ושמעתם.

אז מה חדש? שלאחרונה סיימה וועדה בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס, אליעזר גולדברג, את עבודתה - והמסקנה ברורה: מדינת ישראל, אם לא תתעשת, עלולה לאבד את ריבונותה, ממש כך, בחבל הארץ הגדול ביותר שלה.

מה עושים? ספק אם יימצא מישהו שירהיב עוז בנפשו ליישם את המלצות הוועדה שכבר מסעירות יהודים ובדווים כאחד. דימויים שחוקים כמו "חבית של חומר נפץ" מתבקשים כאן. אלא שכנראה כאשר החבית נחבאת מאחורי דיונות של חול, אפילו אזהרתו המפורשת של שופט עליון בדימוס לא תצליח להעיר איש. אמנון בנימין, איש "מבט שני", יוצא לבחון את המצב, רגע לפני הפיצוץ הבלתי נמנע.