צפו ברשימה: עמודי המותגים הצרכניים המובילים בפייסבוק

חברות שונות ומפרסמים הבינו מזמן שהדרך הטובה ביותר ליצור קשר עם הלקוחות היא לייצר נוכחות ברשתות החברתיות ■ צפו ברשימה: מהם המותגים השולטים בפייסבוק?

מי שכבר קיבל הזמנה לגוגל פלוס ובחן בה כל פינה, גילה כי בניגוד לפייסבוק, בגוגל פלוס אין אפשרות לפתוח דפי מותגים. לפחות בינתיים. חברות שונות ומפרסמים מכל המינים כבר הבינו מזמן שהדרך המתקדמת והטובה ביותר ליצור קשר עם הלקוחות שלהם היא לייצר נוכחות ברשתות החברתיות.

מעבר לכוח פרסומי אדיר ובעיקר חינמי, החברות הגדולות מנצלות את הטכנולוגיה הזו לייצר באזז סביב מוצרים חדשים, ליצור משחקים והגרלות עבור הגולשים, לקבל מהם פידבקים, לתת מענה של שירות לקוחות באינטרנט ועוד.

אז מי הם המותגים הצרכניים השולטים בפייסבוק (לא כולל תכניות טלוויזיה או סלבריטאים)?

1. קוקה-קולה: המותג החזק ביותר בפייסבוק ואחד החזקים, המובילים והוותיקים בעולם. ליצרנית המשקה השחור והתוסס (בין היתר) יש יותר מ-31 מיליון אוהדים בדף הפייסבוק שלה. הפרט המעניין במיוחד בדף האוהדים הזה הוא שהוא בכלל הוקם על-ידי הגולשים עצמם, ואילו חברת קוקה-קולה זרמה עם הרעיון במקום להוריד אותו ולפתוח אחד עצמאי משלה.

2. דיסני: עוד מותג ענק וחובק עולם עם פארקי שעשועים ולהיטים קולנועיים שהפכו לקלאסיקות. בדף האוהדים הרשמי של דיסני ישנם יותר מ-26 מיליון אוהדים, אך כמעט 200 מיליון אוהדים בסך-הכול לכל הדפים השונים שנמצאים תחת המותג הרשמי, כגון הדף הרשמי של הסרט "צעצוע של סיפור" (22 מיליון אוהדים) והסרט "מכוניות" (4 מיליון אוהדים).

3. סטארבקס: רשת בתי-הקפה סטארבקס מציעה ל-23 מיליון האוהדים בדף הפייסבוק שלה את האפשרות לשלוח לחברים כרטיסי מתנה (Gift Cards) לקפה חינם, וכן מאפשרת להתעדכן בהצעות עבודה שמציעה הרשת.

4. עוגיות Oreo: תאמינו או לא, אבל לדף הרשמי של העוגיות המפורסמות יש יותר מ-21 מיליון אוהדים. בין היתר, הדף הרשמי מציע מתכונים שונים ומידע כללי אודות המוצרים השונים של המותג.

5. רד בול: מותג-העל של משקאות האנרגיה מכיל משחקי רשת רבים, סרטונים מצחיקים הקשורים לפעילויות ספורט בחסותו ואפילו ערוץ טלוויזיה אינטרנטי. לדף הרשמי של רד בול יש יותר מ-21 מיליון אוהדים.

בהמשך הרשימה אפשר למצוא שני דפים השייכים לאותו מותג הלבשה והנעלה Converse, המציעים סרטוני וידיאו ותמונות של גולשים. לכל אחד מהם יש בסביבות ה- 18 מיליון גולשים.

גם למותג הסוכריות הצבעוניות (והממכרות) סקיטלס (Skittles) יש יותר מ-18 מיליון אוהדים בפייסבוק, ובעמוד הרשמי שלו תוכלו למצוא את כל הפרסומות המצחיקות למגוון המוצרים של המותג.

עוד ברשימה - עמוד האוהדים הרשמי של פלייסטיישן (16 מיליון אוהדים), iTunes חנות המוזיקה המקוונת של אפל (15 מיליון אוהדים), חטיף פרינגלס (14 מיליון אוהדים) וגם רשת ההלבשה התחתונה ויקטוריה סיקרט (14 מיליון אוהדים).