לא מחכים לשר התחבורה: קו חינם לסטודנטים ברמה"ש

בעיריית רמת השרון לא ממתינים למקצי התיקונים של משרד התחבורה ברפורמה בתחבורה ■ העירייה תפעיל קו לסטודנטים לאונ' ת"א בתמורה לתרומה של שעות התנדבות מצד הסטודנטים

בעיריית רמת השרון לא ממתינים למקצי התיקונים של משרד התחבורה לפעימה השנייה ברפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן. העירייה בראשותו של איציק רוכברגר נערכת להסיע בחינם סטודנטים לאוניברסיטת תל-אביב בתמורה לתרומה של שעות התנדבות מצד הסטודנטים.

רמת השרון מהווה מוקד הסובל משיטת התמחור החדה ברפורמה, כיוון שמחיר נסיעה לתל-אביב ממנה עלה ב-67% ל-10 שקלים מתחילת החודש לעומת 6 שקלים בחודש הקודם. בין העיר לאוניברסיטה מחבר קו 24 של דן, שאל המנכ"ל שלה, שמואל רפאל, פנה ראש העיר, והודיע לו על כוונתו.

תעריפי הנסיעה, אגב, הינם בתחום סמכותו משרד התחבורה (ולא מפעילות התחבורה הציבורית). על-פי ההערכות, באוניברסיטת תל-אביב לומדים 900 סטודנטים תושבי רמת השרון. מהעירייה נמסר כי עלות הפעלת הקו נאמדת בעשרות אלפי שקלים בחודש.

מהלך המחאה נערך בשיתוף עם אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה, מראשונות המתנגדים הקולניים לרפורמה. מרבית ההתנגדויות שהעלתה האגודה טופלו נקודתית במעורבתו הישירה של מנכ"ל משרד התחבורה, דן הראל, אם כי סוגית רמת השרון לא הועלתה. טרם הוחלט האם האגודה תשתף פעולה עם עיריית רמת השרון בתפעול מערך ההתנדבות. באגודה טוענים כי יישום הקו כפוף לבדיקת היקף הביקוש והצרכים וייתכן כי יחל לפעול כבר בסמסטר קיץ.

יוזמה זו מצטרפת לשתי יוזמות נוספות שצצו נקודתית בגוש דן לאחרונה: האחת, קו אוטובוס סיבובי שמפעילה באופן זמני עיריית בני-ברק למרכז הרפואי שיבא בתל השומר (בימים אלה נבחן מיסוד הקבוע באופן קבוע על-ידי נתיבי איילון, מתכננת הרפורמה). השנייה, קווי לילה בשישי בערב מחולון לתל-אביב, לטובת תושביה הצעירים של העיר ובעקבות דחיית הצעתו של חה"כ ניצן הורוביץ ממרצ בוועדת הכספים של הכנסת להפעלת תחבורה ציבורית באזורים מוגדרים במטרופולין בשבת.

ממשרד התחבורה נמסר כי "תושבי רמת השרון נהנים מהוזלת תעריפים משמעותית במסגרת הרפורמה. הם יכולים תושבי השרון לנסוע לראשל"צ, חולון, בת ים, פתח תקווה, גבעתיים, בני ברק, אור יהודה, יהוד וליעדים שונים בתל אביב, במחיר נסיעה של עשרה שקלים בלבד. כמו כן הם יכולים לעבור בין אוטובוסים ומפעילים שונים מבלי לשלם פעם נוספת, וזאת במשך 90 דקות. לפני הרפורמה נהגו תושבי העיר לשלם תעריף גבוה יותר מהמחיר הקיים. במשרד התחבורה התקבלו בימים האחרונים עשרות פניות של תושבים בשרון אשר הביעו שביעות רצון מירידת התעריפים המשמעותית".