יצרניות הטלפונים ומפעילות הסלולר מפתחות מוצרים ושירותים חדשים למכשירים שלהם בעבור הצרכנים כל העת, ואולם הלקוחות לא בהכרח יודעים להשתמש ביכולות החדשות - ולפעמים כלל לא שמעו עליהם.
ממחקר חדש שעשתה חברת קולמן פארקס בעבור אמדוקס, עולה כי 50% בקירוב מהצרכנים בעולם מרגישים שהטלפון שלהם מסובך להבנה. 37% מהמשתמשים פונים לעזרת בני משפחה וחברים בעלי מכשיר דומה, ו-19% פונים לבעלי טלפונים אחרים.
במחקר השתתפו 4,700 צרכנים בגילים שונים, תושבי 14 מדינות ברחבי העולם (צפון אמריקה, אמריקה הלטינית, אירופה ואסיה-פסיפיק).
מהמחקר עולה כי 70% מהצרכנים רוצים לעשות דברים נוספים עם הסלולרי שלהם, ויותר מ-67% צופים שהמחשב הנייח והטלפון הנייד יהפכו למכשיר אחד שישלב את היכולות של השניים. 43% מהמשתמשים מעוניינים שהטלפון שלהם יתמזג עם הטלוויזיה, ו-38% היו רוצים שיתאחד עם המכונית שלהם.
אם פעם נושא העיצוב היה אחד החשובים בטלפונים הסלולריים, כיום כדאי לחברות להתמקד בפונקציונליות; לפי המחקר, סוגיה זו חשובה לצרכן פי שמונה מהמראה של הטלפון. 100% מהנשאלים משתמשים מסיבות ברורות בטלפון לניהול אנשי הקשר וגם לרישום הפגישות שלהם. 70% אימצו את היכולת לשלוח תמונות ישירות מהסלולרי, 67% נוהגים לגלוש באמצעותו באינטרנט, 66% משחקים איתו, ו-63% נכנסים באמצעותו לרשתות החברתיות.
אפשר גם בלעדיו
המפעילה הסלולרית היא גורם משפיע מאוד על חייו של הצרכן בתחום הטלפונים. 20% בקירוב מהמשתתפים טענו כי כיסוי רשת גרוע ורשת שאינה זמינה הן סיבות לנטישת ספקית התקשורת שלהם.
40% מהצרכנים טענו כי הם מוכנים לשלם יותר על מנת שכל השירותים יהיו זמינים בעבורם, ו-34% ישלמו יותר בעבור רשת איכותית יותר, מבחינת מהירות הגלישה והכיסוי הגיאוגרפי שלה.
לצרכנים חשובה הגמישות בחבילות שלהם אצל המפעילות הסלולריות. 80% הצהירו כי הם מחפשים את העסקה הכלכלית המשתלמת ביותר, ו-75% רואים חשיבות בגמישות להוסיף חבילות ולעדכנן.
הסיבה העיקרית שהלקוחות עוזבים את המפעילה שלהם היא לאו דווקא שירות גרוע - שאותו רק 20% הגדירו כטיעון המרכזי שלהם לנטישת חברת התקשורת - אלא דווקא מחיר משתלם יותר אצל החברה המתחרה. 30% מהצרכנים בחרו בסיבה הזו.
נתון מפתיע נוסף הוא שרק 63% מהנשאלים ענו כי אינם מסוגלים להתנהל בחייהם בלי המכשיר הסלולרי. 49% מהנשאלים אמרו כי הם רואים בטלפון הסלולרי אמצעי חשוב ליצירת קשרים חברתיים, ולא רואים בו רק כלי עבודה או אמצעי טכני לקיום שיחות.

מה עושים עם הסלולר
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.