האם הטלפון הסלולרי יתמזג עם המכונית?

מחקר: כ-50% מהצרכנים בעולם מרגישים שהטלפון שלהם מסובך להבנה ■ 67% צופים כי המחשב הנייח והטלפון הנייד יהפכו למכשיר אחד ■ 43% מעוניינים למזגו עם הטלוויזיה

יצרניות הטלפונים ומפעילות הסלולר מפתחות מוצרים ושירותים חדשים למכשירים שלהם בעבור הצרכנים כל העת, ואולם הלקוחות לא בהכרח יודעים להשתמש ביכולות החדשות - ולפעמים כלל לא שמעו עליהם.

ממחקר חדש שעשתה חברת קולמן פארקס בעבור אמדוקס, עולה כי 50% בקירוב מהצרכנים בעולם מרגישים שהטלפון שלהם מסובך להבנה. 37% מהמשתמשים פונים לעזרת בני משפחה וחברים בעלי מכשיר דומה, ו-19% פונים לבעלי טלפונים אחרים.

במחקר השתתפו 4,700 צרכנים בגילים שונים, תושבי 14 מדינות ברחבי העולם (צפון אמריקה, אמריקה הלטינית, אירופה ואסיה-פסיפיק).

מהמחקר עולה כי 70% מהצרכנים רוצים לעשות דברים נוספים עם הסלולרי שלהם, ויותר מ-67% צופים שהמחשב הנייח והטלפון הנייד יהפכו למכשיר אחד שישלב את היכולות של השניים. 43% מהמשתמשים מעוניינים שהטלפון שלהם יתמזג עם הטלוויזיה, ו-38% היו רוצים שיתאחד עם המכונית שלהם.

אם פעם נושא העיצוב היה אחד החשובים בטלפונים הסלולריים, כיום כדאי לחברות להתמקד בפונקציונליות; לפי המחקר, סוגיה זו חשובה לצרכן פי שמונה מהמראה של הטלפון. 100% מהנשאלים משתמשים מסיבות ברורות בטלפון לניהול אנשי הקשר וגם לרישום הפגישות שלהם. 70% אימצו את היכולת לשלוח תמונות ישירות מהסלולרי, 67% נוהגים לגלוש באמצעותו באינטרנט, 66% משחקים איתו, ו-63% נכנסים באמצעותו לרשתות החברתיות.

אפשר גם בלעדיו

המפעילה הסלולרית היא גורם משפיע מאוד על חייו של הצרכן בתחום הטלפונים. 20% בקירוב מהמשתתפים טענו כי כיסוי רשת גרוע ורשת שאינה זמינה הן סיבות לנטישת ספקית התקשורת שלהם.

40% מהצרכנים טענו כי הם מוכנים לשלם יותר על מנת שכל השירותים יהיו זמינים בעבורם, ו-34% ישלמו יותר בעבור רשת איכותית יותר, מבחינת מהירות הגלישה והכיסוי הגיאוגרפי שלה.

לצרכנים חשובה הגמישות בחבילות שלהם אצל המפעילות הסלולריות. 80% הצהירו כי הם מחפשים את העסקה הכלכלית המשתלמת ביותר, ו-75% רואים חשיבות בגמישות להוסיף חבילות ולעדכנן.

הסיבה העיקרית שהלקוחות עוזבים את המפעילה שלהם היא לאו דווקא שירות גרוע - שאותו רק 20% הגדירו כטיעון המרכזי שלהם לנטישת חברת התקשורת - אלא דווקא מחיר משתלם יותר אצל החברה המתחרה. 30% מהצרכנים בחרו בסיבה הזו.

נתון מפתיע נוסף הוא שרק 63% מהנשאלים ענו כי אינם מסוגלים להתנהל בחייהם בלי המכשיר הסלולרי. 49% מהנשאלים אמרו כי הם רואים בטלפון הסלולרי אמצעי חשוב ליצירת קשרים חברתיים, ולא רואים בו רק כלי עבודה או אמצעי טכני לקיום שיחות.

מה עושים עם הסלולר
 מה עושים עם הסלולר