מניית הערב: הניחה אבן פינה למפעל בנגב ומזנקת לשיא

סודהסטרים תשקיע בהקמת המפעל כ-130 מיליון שקל והוא יעסיק כאלף עובדים ■ 90% מהרשתות האמריקניות בהן מוכרת סודה סטריט דיווחו על ביקושים חזקים למכשירי הסודה

מניית סודהסטרים מוסיפה היום לערכה בוול סטריט עוד יותר מ-6% ונסחרת מעל ל-75 דולר למניה, והיא רחוקה רק דולר וחצי משיא כל הזמנים. שווי השוק לפיו נסחרת מניית יצרנית המשקאות התוססים הישראלית עומד כעת על 1.5 מיליארד דולר והיא נסחרת כעת לפי מכפיל רווח של לא פחות מ-74.6.

כל זה קורה ביום בו סודהסטרים מגיעה לנגב. היום הונחה אבן הפינה להקמת מפעל חדש בפארק התעשייה "עידן הנגב" בהשקעה של כ-130 מיליון שקל. המפעל עתיד להעסיק כ-1,000 עובדים. המשנה לרה"מ והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום אמר כי "מדובר בבשורה גדולה לנגב".

מערך הייצור של סודהסטרים בישראל כולל שלושה מפעלים: האחד - במישור אדומים, מפעל לייצור והרכבת מכשירי סודה; השני - באשקלון, מפעל לייצור סירופים והשלישי - באלון תבור לייצור מכשירי הגזה ומוצרים נלווים. המפעל באלון תבור נרכש והורחב בחודש יוני השנה בהשקעה כוללת של כ- 10 מליון שקל, ומיד החל בייצור לשווקים בארה"ב, שבדיה, צרפת, שוויץ ואוסטרליה. המפעל החדש בלהבים יהיה מפעל נוסף של החברה בישראל. מערך הייצור של סודהסטרים כולל עוד עשרה אתרים נוספים בשמונה מדינות בעולם.

גם כלכלני דויטשה בנק לא נבהלו מהמחיר בו נסחרת המניה והסבירו למשקיעים למה מצבה של החברה הוא טוב תוך שהם נותרים שוריים ביחס למניה. לדבריהם 90% מרשתות הקמעונאות הפועלות בתחום המוצרים הביתיים כגון Bed Bath &beyond, וויליאם סונומה, קוהל'ס ואחרות, שבהן מוצעים למכירה מוצריה של סודה סטרים, דיווחו על מכירות חזקות אשר צפויות עוד להגיע לשיאן במהלך הקיץ. עוד ציינו הרשתות כי החזרות של מוצרי החברה הן נדירות. בנוסף מציינים בדויטשה כי הביקוש למיכלי ההחלפה גם הוא חזק ועל פי הדיווחים סודה סטרים מתאמצת לעמוד בביקושים למוצר.