יידה אבנים במג'דל שמס ב'יום הנכסה' - וייכלא ל-8 חודשים

נאסר שאער, בן 37 ממג'דל שמס, ירצה 8 חודשי מאסר בפועל לאחר שיידה אבנים על שוטרים וחיילים במהלך מהומות "יום הנכסה" בגבול סוריה

בית משפט השלום בנצרת גזר היום (ה') בצהריים 8 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על-תנאי וקנס של 2,500 שקל על נאסר שאער, תושב הכפר מג'דל שמס ברמת הגולן, שיידה אבנים על חיילים במסגרת אירועי "יום הנכסה" ב-5 ביוני.

עונשו של שאער נגזר במסגרת הסדר טיעון. הוא הורשע על-פי הודאתו בעבירות של תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות והתפרעות.

במהלך אותו יום התקהלו מפגינים סורים רבים לאורך גדר הגבול עם ישראל, כשחיילי צה"ל פעלו להרחקתם. במקביל, כך בגזר הדין, התקהלו גם מפגינים תושבי ישראל במג'דל שמס סמוך לגדר המערכת.

"התנכלות כלפי כוחות הביטחון - תופעה בלתי נסבלת"

סמוך לשעה 19:00 ירו שוטרים רימוני גז על מנת לפזר את המפגינים הסורים, ובתגובה החלו המפגינים תושבי ישראל ליידות אבנים, בלוקים, מוטות ברזל ובקבוקים לעבר חיילי צה"ל ושוטרים.

"הנאשם נטל חלק בהתפרעות זו ויידה אבנים אל עבר חיילים, ובמהלכה נפצע שוטר מאבן שפגעה בראשו, והוא נזקק לטיפול רפואי, וזאת בעת שסייר בין הבתים בגבעת הצעקות", נכתב בגזר הדין.

השופטת לילי יונג-גפר ציינה כי "מחד מדובר באדם נורמטיבי ככלל, שלא הסתבך מעולם בעבירה קלה כחמורה, אשר הודה במיוחס לו מיד עם תחילת חקירתו ואף מיד בפתח משפטו והביע חרטה על מעשיו".

עם זאת, הוסיפה השופטת, "התנכלות ואלימות כלפי כוחות הביטחון מתוך תחומי המדינה הינה תופעה בלתי נסבלת, שיש בה מעבר לחומרה הרבה שבעצם הפגיעה באנשי כוחות הביטחון, משום אלמנט של פגיעה בביטחון המדינה עצמה. במיוחד חמורים הדברים כאשר פגיעה זו נעשית תוך כדי פעילות הגנה אינטנסיבית על גבולות המדינה, ובפועל, תוך סיוע לאותם אזרחי מדינת אויב הדורשים את רעתה של המדינה ומבקשים את נפשה".