סקר בארה"ב: 21% מהצרכנים ישלמו עם הארנק הסלולרי

"הארנק הסלולרי מחייב סקטורים שונים לשלב ידיים ולעבוד יחדיו כדי שתחום זה ינסוק מעלה"

כדי שהארנק הסלולרי יתחיל לתפוס תאוצה ויגיע לנקודה שבה אנשים יתחילו לרכוש באמצעות הטלפון שלהם בסופרמרקט, צריכים להתרחש מספר דברים. "הארנק הסלולרי מחייב סקטורים שונים לשלב ידיים ולעבוד יחדיו על מנת שתחום זה ינסוק מעלה", אומר רו"ח דן הלפרן, שותף, ראש המגזר הפיננסי ומנהל קבוצת ניהול הסיכונים ב-Deloitte בריטמן אלמגור זהר. "שחקנים אלה הינם בעלי אינטרסים שונים".

סקר שערכה פירמת Deloitte בארה"ב ב-2011 בקרב מנהלים בתעשיית הסלולר, הבנקאות ורשתות השיווק מצביע על כך ש-21.3% מהצרכנים ישתמשו בסלולר לביצוע תשלומים, לעומת 6.8% בלבד שהשיבו באופן דומה ב-2009.

לדברי רו"ח טל חן, שותף וראש מגזר ההיי-טק ב-Deloitte, ניתן למפות 4 תרחישים אפשריים להתפתחות תחום הארנק הסלולרי: "פסיביות" - כל אחד מהשחקנים יוסיף לפעול בתחום פעילותו באופן מצומצם וללא שיתוף-פעולה; "הובלת שוק" - שחקן אחד בעל חזון ויכולת השפעה מהותית בשוק יבצע את ההשקעה הנדרשת, לדוגמה, בנק שירכוש מפעיל סלולרי; "שיתוף-פעולה" - גוף פיננסי ומפעיל סלולרי ישתפו פעולה כדי להשיק אפליקציית תשלומים סלולרית; "אינטגרציה" - שחקנים רבים ישתפו פעולה וייצרו יחדיו פלטפורמה סטנדרטית שינהל צד שלישי.