הוט: נציג איים בתביעה נגד זוג בטענת-שווא לחיבור פיראטי

נציג של חברת הוט יצר קשר עם א' ובת-זוגו בטענה כי הם מחוברים בצורה פיראטית לשירותי הטלוויזיה של הוט ■ "הוא איים בתביעה משפטית ובאיומים" ■ הוט: "אנו מתנצלים על האירוע"

האשמות בדבר גניבת שירותי כבלים אינן מחזה נדיר. אירוע דומה הוגדר על-ידי א' וחברתו טראומטי למדי: אביו של א' הוא מנוי חברת הכבלים "הוט " בשירותי הטלוויזיה, האינטרנט והטלפון גם יחד. לפי כשנתיים וחצי עבר דירה, ולקראת המעבר פנה לחברה בבקשה להעביר את המנוי הקיים למען החדש ולנתק כל שירות שניתן למען הישן.

באוקטובר 2010 נכנס בנו לגור עם חברתו בדירה הישנה, שעמדה שוממה כל העת. ביוני האחרון, בזמן שזו שהתה בבית לבדה הגיע למקום אדם שהזדהה כנציג חברת הוט וטען כי השניים מחוברים בצורה פיראטית לשירותי הטלוויזיה. הוא דרש להיכנס לבית ולערוך בדיקה, אך חברתו של המתלונן סירבה להכניס אדם זר לביתה.

מאותו הרגע, היא טוענת, החל ויכוח מר שהחל בקריאות כמו "שקרנית" והסתיים במסכת איומים בנוסח "אם לא תתחברו להוט עכשיו נשלח לכם תביעה משפטית". באותו מעמד חייג הנציג למספר הטלפון הנייד של החבר, הזדהה כ"איש הוצאה לפועל" - מה שאינו, כמובן - וניסה על-פי הטענה לאיים גם על א'.

"במהלך השיחה אמרתי לו שכאשר אסיים את הלימודים אגיע הביתה והוא מוזמן להיכנס לבית ולבצע את הבדיקה הרצויה", מספר א'. "כעבור כמה שעות הגעתי הביתה והנציג הגיע שוב, ומיד החל באיומים ללא הפסקה שהוא מביא לנו צו משפטי ושאנחנו מסתבכים עם החוק ומואשמים בגניבה. הוא נכנס אל הבית וראה שאין שחר בדבריו, ושאין כל חיבור להוט, אך למרות זאת המשיך להפציר בנו כל העת להתחבר לשירותי החברה וטען שאנו שקרנים ושניתקנו את החיבורים לפני שהוא נכנס לבית.

"יש לציין כי יש בביתנו שני מכשירי טלוויזיה", מדגיש א', "בהם אנו צופים רק בעזרת מכשיר dvd בתכנים מוזרמים מהאינטרנט. אינני לקוח של חברת הוט ואין בינינו הסכם כלשהו, ואינני מעוניין לצפות בתכני הטלוויזיה שהם מציעים. אין מתקבל על הדעת שאדם זר יסיג גבול, ידרוש להיכנס לביתי, יאיים עליי, יתחזה לאיש הוצאה לפועל, יאשים אותי בגניבה ויקרא לי שקרן".

בעקבות פניית "גלובס" הביעו בהוט צער על ההתנהלות ומסרו: "אנו מתנצלים על האירוע. התנהגות הנציג נוגדת את מדיניות החברה".