ועדת השרים אישרה את הוצאת תחליפי החלב מבתי-החולים

הצעת החוק תעלה ביום ד' להצבעה בקריאה טרומית ■ "כיום יצרניות המזון לתינוקות נוהגות לתת את תחליפי החלב בחינם לאמהות שטרם החליטו אם לבחור בהנקה או בתחליפי החלב"

אין אם טרייה שלא מכירה את התופעה הזו: רגע אחרי הלידה, מקבלת כל יולדת בעודה בבית החולים סט של בגדים עבור התינוק, מוצצים, כמה חיתולים - וגם בקבוק של תחליף חלב אם, באדיבות החברה המייצרת אותו - בין אם היא רוצה להניק ובין אם לא.

הצעת חוק חדשה שאושרה היום (א') בועדת השרים לענייני חקיקה עומדת לשים קץ לתופעה הזו, ולהוציא את תחליפי חלב האם מהתינוקיות והפגיות בבתי החולים. ביום רביעי הקרוב תועלה הצעת החוק להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת.

החוק החדש, ביוזמת ח"כ דני דנון (ליכוד), מבקש לעודד הנקה ולאסור על חברות המספקות תחליפי חלב (כדוגמת מטרנה וסימילאק) להמשיך ולעשות זאת בתחומי בתי החולים. מדברי ההסבר הנלווים להצעת החוק עולה כי כיום קיימת תופעה במסגרתה יצרניות המזון לתינוקות נוהגות לתת את תחליפי החלב בחינם לאמהות אשר עדיין לא החליטו אם לבחור בהנקה או בתחליפי החלב המוצעים להן.

עבור יצרניות המזון, כך על פי הצעת החוק, מדובר בעסק רווחי ומשתלם. תמורת מיליונים בודדים שהן מעבירות לבתי החולים רשאים נציגי החברות להסתובב בין חדרי היולדות ולהעניק תחליפי חלב אב עליהם רשום שם החברה באופן בולט למדי. החברות יודעות היטב כי תזונתו הראשונית של הילד משמעותית מאד עבור בחירת ההורים העתידית במזון לתינוקם.

"הצעת החוק טומנת בחובה את היכולת הבסיסית של כל זוג הורים לבחור בנחת את מסלול התזונה של הילד אותו הם הביאו לעולם זה עתה", הסביר ח"כ דני דנון, "מבלי שבכל מקום אפשרי תודבק להם תווית של חברת סימילאק או מטרנה".