שמחון שומר על אינטרס השמנת

אנחנו כבר יודעים מי יעביר בכנסת את כל ההטבות והחוקים - חתן השמחה של החאפלה

האינטרסים של גילדות החלב והחקלאים, שיחגגו היום (ג') במושב ברכיה, ברורים ובהירים: הטבות מהממשלה, סבסוד ממשלתי לגורמים בענף, מניעת תחרות, איסור יבוא, החלטת ממשלה על ביטול מע"מ על מוצרי חלב או הפחתתו - ועיגון כל החבילה הזו בחוק החלב. קודם יאמרו שהכול זמני, מצב חירום ציבורי, אחר-כך ימשכו את זה שנים. סיבה למסיבה.

מי יסדר ויעביר את שלל ההטבות והחוקים? תשובה: "נציגינו" בממשלה, שלום שמחון ואורית נוקד ממפלגת "עצמאות". שר התמ"ת ושרת החקלאות. המושבניק והקיבוצניקית, שנשלחו לייצג את האינטרסים של החברים, ומזוהים איתם.

רק בחודש אפריל השנה העביר שלום שמחון, בממשלה ובכנסת, את חוק החלב. הוא חבש אז שני כובעים: אחד של שר התמ"ת - ואחד של מחזיק סמכויות שר החקלאות בתחום החלב, משום שבאותה עת עדיין לא נסגר ההסדר למניעת ניגוד העניינים של השרה אורית נוקד, חברת קיבוץ שפיים שהוא בעל רפת החלב מהגדולים במדינה.

מי יארגן, יכתוב ויסדיר מצב שבו "האותיות הקטנות" בהסכם העתידי ובחוק יתאימו במדויק לאינטרסים של החברים, החקלאים והמחלבות? תשובה: משפחת מועצות הייצור למיניהן, בראשן האחים והאחיות: מועצת החלב, מועצת הלול ומועצת הצמחים. אלה מועצות גדולות, בעלות סמכויות רגולטיביות גדולות, שגם משמשות כר פורה לג'ובים לפרנסת עסקנינו.

מועצת החלב - רשמית זהו ארגון-הגג שאמור להיות גורם מאזן בין האינטרסים של כלל שחקני ענף החלב: הממשלה, ארגוני החקלאים ומגדלי הבקר והמחלבות. בפועל מונעת המועצה, בעבר ובהווה, על-ידי האינטרסים של הרפתנים ושל תנובה, השולטת בפועל במועצה.

ארגון מגדלי הירקות, המארגן הרשמי של האירוע מחר, הוא החלק החשוב במועצת הצמחים. בראשה עומד המזכיר מאיר יפרח, שהוא גם דירקטור באגרקסקו פושטת הרגל.

אירוע מלבב

באופן היסטורי, מסיבות ואירועים, קבלות ופרידות לשרים ומנכ"לים, מתארגנות על חשבון תקציבי המועצות השונות. פעם זו ופעם זו. אולי לא היה נעים, בעצם זה היה יכול להיות לגמרי הזוי, שמועצת החלב תממן דווקא הפעם, במישרין, את האירוע המלבב "ערב הוקרה והערכה ליקיר המגזר השר שמחון". אז מגדלי הירקות ממנים. הכול, בין כה, נשאר במשפחה.

כדאי להזכיר שאתמול (א'), ערב המסיבה, כשהתייחס שמחון להמלצות המיטיבות של ועדת קדמי לחקלאים-רפתנים, הוא אמר: "יש לבדוק את החור השחור ואת פערי התיווך האפלים ביחסים שבין הרשתות לספקים". ומי נשאר טהור מ"הסדרים אפלים" אליבא ד'שר שמחון: החקלאים-רפתנים.