אולמרט: "ייתכן שדיברתי עם אשתי וילדיי על החקירה, זה טבעי"

התובע רמז כי אולמרט שיבש לכאורה חקירה, ורה"מ לשעבר תקף: "זה לא מופיע בכתב האישום"

שלב החקירה הנגדית במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נמשך היום (ב') בבית המשפט המחוזי בירושלים. התובע במשפט, עו"ד אורי קורב, רמז בדיון כי אולמרט ביצע מעשים הקרובים לכדי שיבוש מהלכי חקירה. הוא שאל את אולמרט שאלות רבות בנוגע להתנהלותו בחקירתו במשטרה, בין היתר בנוגע לשיחותיו עם אשתו ועם ילדיו.

"האם שוחחת עם בני משפחתך על נושאי החקירה לפני שהם זומנו למשטרה", שאל קורב. "אני מדבר עם בני משפחתי כל יום, ילדיי, אשתי, אני לא פוסל אפשרות שדיברתי איתם. דבר טבעי ואנושי ביותר", השיב אולמרט.

"אני מדבר על ערב החקירה", המשיך קורב להקשות על אולמרט, שהשיב: "כל ילדיי בחרו להתייעץ עם עורכי דין, שאינם קשורים למשרדים שמייצגים אותי... על עצם קיום החקירה אני מניח שכולם דיברו אתי, על תוכנה... אני לא זוכר שיחה ספציפית... אני לא יודע אם זה מקובל אצל התובע, אבל אצלנו במשפחה מדברים זה עם זה. בני המשפחה שלי מדברים אתי, ואני מאוד גאה בכך. כשהם מוזמנים לעדות במשטרה, הכי טבעי שהם ידברו אתי", הסביר אולמרט.

"לא מקבל את הסגנון"

בהמשך הפנה קורב לאולמרט שאלה בנוגע לכך שהוא ובנו שאול, שנחקר גם הוא במשטרה בפרשת ראשונטורס, ביצעו חיפוש בנוגע לנסיעות לחו"ל. "אתה זוכר שבחקירתך הזהירו אותך שאיסוף הנתונים יהווה שיבוש חקירה", שאל קורב את אולמרט, שמחה על אופן הצגת השאלה: "אני לא מקבל את הסגנון הזה... מדובר על בני משפחתי... אם מישהו טוען שאני שיבשתי הליכים, זה לא מופיע בכתב האישום", אמר אולמרט.

לשאלת הסנגורים, הבהיר קורב כי אולמרט אינו מואשם בשיבוש הליכי חקירה או בהדחת עד, אך הוא המשיך ושאל לגבי שיחת טלפון בין אולמרט לבין שרון צור, מזכירת הליכוד בארה"ב, שגם נחקרה בתיק. אולמרט נשאל גם לגבי הקשר שיצר עם צור לאחר עדותו המוקדמת של מוריס טלנסקי, שלפי כתב האישום קיבל ממנו אולמרט כספים שלא כדין.

"האם אתה זוכר שאתה התקשרת לשרון צור ושוחחת איתה בנוגע לחומרי החקירה. האם אתה זוכר שפגשת אותה?", שאל קורב. "אני מדבר עם צור באופן קבוע. אין שום מניעה לדבר איתה. גם אז לא הייתה לי שום מניעה לדבר איתה", השיב אולמרט.

בהמשך החקירה הכחיש אולמרט כי התקשר לצור בזמן ששהתה בארה"ב ושוחח איתה על חומרי חקירה. "עכשיו מעלה התובע את שמה של גברת צור. אני לא זוכר שהיא התקשרה אליי, לא הייתה שום סיבה להניח שהיא עדת תביעה. יכול להיות שהיא שאלה אותי אם שמה הוזכר. יכול להיות שנשאלה שאלה, וניתנה תשובה. לא היה שום ניסיון מעבר לכך".