פשרה בין רשות השידור ואגודת העיתונאים

עפ"י ההסכם, המכרזים עליהם הוחלט לפני כ-3 חודשים יתקיימו כסדרם ■ רשות השידור: אגודת העיתונאים חזרה בה מהבקשה לביטול מינויים בפועל

בית הדין לעבודה אישר לפני דקות ספורות את הסכם הפשרה שנחתם בין רשות השידור ואגודת העיתונאים בעניין המכרזים לתפקידי הניהול ברשות השידור.

על-פי ההסכם, המכרזים עליהם הוחלט לפני כ-3 חודשים יתקיימו כסדרם. יחד עם זאת, המנהלים יושארו בתפקידיהם עד לקיום המכרזים, כך שלא ימונו מנהלים זמניים בתקופת הביניים, כפי שדרשה אגודת העיתונאים.

בהודעה מטעם שני הצדדים הודיעו אגודת העיתונאים בירושלים ורשות השידור לבית הדין לעבודה כי הן הגיעו להבנות בקשר לסכסוך הקיבוצי.

על-פי הסכם הפשרה, האגודה מסכימה כי רשות השידור "תמשיך ביישום החלטת הוועד המנהל שלא להאריך את המינויים בפועל ברשות, תוך פרסום מכרזים לאיוש כל התפקידים בהם כיהנו עובדים במינוים בפועל עד כה".

עוד הוסכם כי עובדים שלא יגישו מועמדות למכרז לתפקיד בו הם מכהנים במינוי בפועל, ימשיכו לכהן בתפקידם עד לאיוש המשרה במכרז, כל עוד פרק זמן זה לא יעלה על 60 ימים ממועד פתיחת המעטפות במכרז.

מנגד הוסכם כי מנהלים בפועל שכן יגישו את מועמדותם במכרז לתפקיד בו הם מכהנים, יפסיקו לכהן בתפקידם 10 ימים לכל היותר לפני מועד כינוסה של ועדת המכרזים לתפקיד.

בנוסף, רשות השידור הסכימה לפעול לשיבוץ עובדים שכיהנו כמנהלים בפועל "בתפקיד ההולם את כישוריו וניסיונו".

לבסוף, האגודה מתחייבת כי "לא תנקוט בהליכים משפטיים בנוגע ליישום החלטת הועד המנהל שלא להאריך את המינויים בפועל".

לפני כשבועיים פנתה אגודת העיתונאים בירושלים לבית הדין לעבודה בדרישה כי רשות השידור תחדל מתהליך הדחתם של המנהלים בפועל. כמו כן ביקשה האגודה להוציא צו מניעה נגד השימוע לפני פיטורים לכל המנהלים, ובהם גם לשימועים למנהל הטלוויזיה הישראלית, מושון מצליח, ולמנהל קול ישראל, אריה שקד. בקשה זו נדחתה, אך הוחלט כי האגודה תעביר נוסח מתוקן של העתירה, וכי דיון בעניין יתקיים בעוד כמה שבועות.

באמצעות בא-כוחה של האגודה, עו"ד אופיר טל, ביקשה האגודה מבית הדין כי יורה לרשות השידור והעומדים בראשה להפסיק את הליכי הפיטורים לשדרת הניהול של הרשות.

בעתירתה טענה האגודה כי דבר זה סתר סיכומים קודמים במשא-ומתן עם העובדים על הרפרומה ברשות השידור.

ואולם, נראה כי ברשות השידור רואים הדברים אחרת. לדברי הרשות, "אגודת העיתונאים בירושלים חזרה בה מהבקשה לביטול המינויים בפועל ברשות השידור, אותה הגישה לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים. האגודה התחייבה שלא לנקוט בהליכים משפטיים בנוגע ליישום החלטת הועד המנהל בנושא זה.

"יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת, שב ומדגיש כי הוא נחוש לפעול לאיוש שדרת הניהול ברשות השידור בהליך מכרזי שקוף ותקין. הוועד המנהל הודיע לכל אורך הדרך כי מטרת המהלך היא לעקור מן השורש את תופעת המינויים בפועל ברשות השידור, וכי אין בכוונתו לפגוע במנהלים שכיהנו במינויים בפועל.

"כאמור, הרשות תמשיך ביישום החלטת הוועד המנהל שלא להאריך את המינויים בפועל ברשות, תוך פרסום המכרזים לאיוש כל התפקידים בהם כיהנו עובדים במינוי בפועל עד כה, במטרה לאיישם במסגרת מכרזים. מנהלים שיתמודדו במכרזים יפנו את תפקידם עד למועד הסמוך לקיום המכרזים. מנהלים שלא יתמודדו במכרזים ימשיכו לכהן בתפקידם עד להיבחר זוכה במכרזים".