קונוקו פיליפס מזנקת 10%: הודיעה על פיצול לשתי חברות

חברה אחת תתמחה בתחום הזיקוק והשיווק והשניה תתמחה בפעילות האקספלורציה והייצור של נפט וגז ברחבי העולם ■ "מהלך מאד חכם שיצור ערך רב מאד לחברה תוך חצי שנה"

קונוקו פיליפס , יצרנית הנפט והגז הבינלאומית מזנקת היום במסחר המוקדם בוול סטריט בכ-8% לאחר שהחברה הודיעה כי היא תפצל את פעילותה לשתי חברות נפרדות, כאשר חברה אחת תתמחה בתחום הזיקוק והשיווק והשניה תתמחה בפעילות האקספלורציה והייצור של נפט וגז ברחבי העולם.

"הגענו למסקנה כי הפיצול לשתי חברות נפרדות ועצמאיות ימצב את החברות הממוקדות טוב יותר" אמר ג'ים מולבה, יו"ר ומנכ"ל החברה. לאחר שיושלם הספליט בשנה הבאה, מתכוון מולבה לפרוש מתפקידיו בחברה.

ההודעה על הספין אוף של קונוקופיליפס באה לאחר שגם חברת מרת'ון אויל החליטה בחודש מאי גם היא לפצל את פעילות הזיקוק מפעילות הפטרוליום. המהלך הזניק את שוויה של מרת'ון ב-40%.

"זהו מהלך מאד חכם שיצור ערך רב מאד לחברה בששת החודשים הבאים" העריכו באופנהיימר שהעריך כי הספליט ייצור את חברת הזיקוק הגדולה בעולם.

נציין כי קונוקופיליפס שבסיסה ביוסטון שבטקסס היא הקטנה מבין החברות הנחשבות לחברות נפט "סופר מייג'ור", קבוצה הכוללת את אקסון מובייל, שברון ורויאל דאטש של.

החברה דיווחה ברבעון הראשון על הכנסות של 226 מיליארד דולר. בתחום הזיקוק והשיווק רשמה החברה רווח של כ-800 מיליון דולר ברבעון הראשון. ואילו פעילות האקספלורציה והייצור של החברה יצרה לחברה ברבעון הראשון רווח של 4.6 מיליארד דולר.