שערוריית "ניוז אוף דה וורלד נמשכת"; מרדוק: "אני מצטער"

מאז סגירת "ניוז אוף דה וורלד", ה"בייבי" של רופרט מרדוק, הצרות נופלות עליו בצרורות ■ עורך לשעבר נחקר, שני בכירים בניוז קורפ התפטרו, וביום ג' ייאלץ מרדוק להעיד בפרלמנט הבריטי

שערוריית ההאזנות הטלפוניות של כתבי הצהובון "ניוז אוף דה וורלד", בבעלותו של איל המדיה רופרט מרדוק המחזיק באמפריית ניוז קורפ, לא יורדת מהכותרות.

בסוף השבוע האחרון נודע כי לי הינטון, יו"ר ניוז אינטרנשיונל - הזרוע הבריטית של אימפריית מרדוק - בתקופת ההאשמות המיוחסת, התפטר מתפקידו בעיתון הדאו ג'ונס. כמו כן, גם רבקה ברוקס, עורכת "ניוז אוף דה וורלד" בתקופה המדוברת, התפטרה ממשרתה כמנכ"לית נוז אינטרנשיונל.

התפטרותם של השניים מגיעה בהמשך להאשמות כי עורכי וכתבי העיתון "ניוז אוף דה וורלד", אשר נסגר בשבוע שעבר אחרי 168 שנים של פעילות, ציתתו לקורבנות רצח ומשפחותיהם, פרצו לחשבונות אי-מייל של חללי מלחמה וקורבנות פשע, ושילמו לגורמים במשטרה עבור מידע. (לסיפור המלא)

במוקד השערוריה עומדים כמובן רופרט ובנו - ג'יימס מרדוק - המנהל התפעולי של ניוז קורפ , שעתידים להעיד ב-19 ביולי על סוגיית הציתותים הטלפוניים בפני הפרלמנט הבריטי. כל אלה, כאשר ברקע גם ה-FBI מעורב בחקירת הפרשייה, מצביעים על כך שהסקנדל צפוי עוד לגדול.

מנגד, מרדוק מנסה להוריד את התקשורת מגבו, ויצא בהצהרה השבוע כי "ניוז קורפ אינה רופרט מרדוק, אלא סך המאמצים והיצירתיות של אלפי אנשים בכל העולם".

המעצרים והחקירות נמשכים

דבריו של מרדוק פורסמו לאחר שדווח כי אנדי קולסון, לשעבר אחד מעורכי "ניוז אוף דה וורלד", נעצר בבריטניה בחשד לשחיתות במסגרת הפרשייה, ושוחרר בערבות כעבור מספר שעות.

כלל הדיווחים השליליים סביב ניוז קורפ והעיתון "ניוז אוף דה וורלד" שהיה תמיד הבייבי של מרדוק - הביאו את רופרט בן ה-80 לטוס השבוע למשרדיו הראשיים בלונדון, כדי לטפל אישית בפרטי החקירה ולהגביר את המאמצים לביצוע עסקת הרכישה של חברת השידורים BSkyB על-ידי ניוז קורפ.

זאת, כאשר ברקע עורכי דין מטעם ממשלת בריטניה מנסים לחסום את ביצוע העסקה - עד אשר יובהרו כל ההאשמות נגד ניו קורפ - מהלך שנועד לחסוך מראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון הצבעה פרלמנטרית שעלולה להיות פוגענית במיוחד.

עד לסגירתו בשבוע שעבר היה "ניוז אוף דה וורלד" אחד מהעיתונים בעלי התפוצה הגדולה ביותר בעולם הדובר אנגלית, עם 2.6 מיליון קוראים.