לא מתרוממת

איך קרה שתוכנית הריאליטי הזאת, שעליה השליך ערוץ 10 את כל יהבו, תקועה במקום?

"הדור הבא 24/7", יום א' 21:00, ערוץ 10

איך קרה שתוכנית הריאליטי הזאת, שעליה השליך ערוץ 10 את כל יהבו, פשוט לא מתרוממת? לכאורה היה שם הכול: אנשים צעירים ונאים בווילה אחת, הורמונים בערימות, בגדי-ים, שיחות על יחסים - משהו שבמינון הנכון היה אמור להיות רלוונטי לשני המינים כאחד. אפילו הרייטינג הראשוני היה סביר: כמעט 20% לפרק ההשקה - לא נתון שבערוץ 10 אפשר להתאכזב ממנו, ובכל זאת, העסק לא דופק.

לא מעט תיאוריות מתובלות בשמחה לאיד החלו לצוץ בתקשורת בימים האחרונים, אף אחת מהן, לטעמי, לא מספקת הסבר מניח את הדעת. היו שקבלו על הפורמט ותהו שמא הריאליטי מהסוג הזה מיצה את עצמו. במילה אחת? קשקוש.

העונה הבאה של "האח הגדול" תדלג שוב, בקלילות, מעל ל-30% רייטינג ותוכיח כי השמועות על מות הז'אנר היו מוקדמות. היו שנתנו קרדיט, מתבקש אך מוגזם, לתגובת הנגד של קשת לשידורים בימי חמישי, ולא היא. גם מפני שתוכנית מרתקת באמת הייתה עומדת בכל תחרות, וגם מפני שבימי ראשון, "הדור הבא 24/7" משודרת מול חברות הקומיקאים הלא מאוד מצחיקה של שלום אסייג, ועדיין הרבה יותר אנשים יעדיפו הערב לצפות בסטנד-אפיסטים לא מבריקים אוכלים פלפלים חריפים מול המצלמות מאשר בקוביות בבטן של איתן אורבך.

מכאן שהבעיה היא לא בפורמט ולא בתחרות, אלא במוצר עצמו. ב-3 מילים: ליהוק, ליהוק, ליהוק. אני צופה מדי פעם, ולו רק בגלל המחויבות לטור הזה, ולא מתחבר: בהפסקות הפרסומת אני עובר לערוץ אחר ולא חוזר.

הייתי שמח לכתוב כאן שהוכח שהציפייה של הצופים מערוץ 10 (כמו גם המנדט המקורי שלו) היא לייצר אלטרנטיבה. שהוא בחיים לא יוכל להתחרות בערוץ 2, שיסתפק ב-10% רייטינג של העשירונים העליונים, ואם הוא לא יכול - שיסגור את הבאסטה. אבל זה יהיה כמו לגנות טקטיקה של מאמן כדורגל שהקבוצה שלו חטפה גול מקרי בדקה ה-90.

"הדור הבא 24/7" פשוט לא טובה מספיק. היא צריכה לחזור לשולחן השרטוט למקצה שיפורים - או להיגנז.