"שכ"ד בת"א יעלה - 6,500 שקל בחודש ל-3 חדרים"

לעדינה חכם, מנכ"לית אנגלו סכסון, אין בשורות לאנשי האוהלים משדרות רוטשילד: "ההקשחה בתנאי המשכנתאות יצרה ביקושים כבושים, ואילצה צעירים רבים לצאת מבית ההורים לשכור דירה"

לעדינה חכם, מנכ"לית רשת תיווך הנדל"ן אנגלו סכסון, אין בשורות לאנשי מחאת האוהלים בשדרות רוטשילד בת"א. לדעתה, "בשל הביקושים הגבוהים אל מול ההיצע הנמוך, מחירי השכירויות עוד ימשיכו לטפס. הגענו למצב של ביקוש מאוד גבוה אל מול היצע חסר של דירות ואנשים לא מצליחים למצוא דירות באזורי הביקוש".

לריכוז הידיעות על מחאת האוהלים - לחצו כאן!

חכם הוסיפה היום, בהודעה לעיתונות מטעמה: "בשנה האחרונה עלה שכר הדירה בכ- 10% לפחות, אך עדיין אנשים מעדיפים לשכור דירה ולא לרכוש. בתל אביב, מחיר ממוצע של דירת 3 חדרים עמד לפני חמש שנים על 4,000 שקל לחודש, בעוד שהיום המחיר עומד על 6,500 שקל לחודש. דירת 4 חדרים ממוצעת הושכרה ב 5,000 שקל לחודש לפני 5 שנים והיום מחירה 8,000 שקל לחודש. בהרצליה, מחיר דירת 3 חדרים עמד על 2,700 שקל לחודש לפני 5 שנים ואילו היום המחיר הממוצע עומד על כ- 4,000 שקל לחודש".

לפי חכם, ההקשחה בתנאי המשכנתאות שנקט בנק ישראל יצרה "ביקושים כבושים", ואילצה צעירים רבים, שלא יכולים להמשיך לגור אצל הוריהם, לשכור דירה. "בנוסף", היא אומרת, "בעקבות תקנות המיסוי החדשות, אנשים ביקשו למכור את הדירות שלהם להשקעה, דבר שהביא גם הוא להקטנת ההיצע של דירות להשכרה".

לפי חכם, הממשלה צריכה לשקול העלאת גובה הפטור ממס הכנסה, צעד שיתמרץ את משכירי הדירות להוזיל את שכר הדירה החודשי. לדבריה, "הממשלה יכולה להעניק גם הטבות לשוכרי דירות בפריפריה ועל ידי כך, אולי לנתב אוכלוסיה גדולה יותר לאזורים אלה".