ראש עיריית כ"ס, שקרא למרד חברתי, מקים מאהל מחאה

יהודה בן חמו מקים מאהל מחאה בכפר סבא ■ קרא לפני כחודש בראיון ל"גלובס" לסבסד דירות לזכאים

"הצעירים כבר מזמן היו צריכים לצאת לרחובות ולהפגין נגד מחירי הדירות הגבוהים". את הדברים האלה אמר יהודה בן חמו, ראש עיריית כפר סבא, בראיון למוסף הנדל"ן של "גלובס" לפני כחודש. היום (ב'), בשיאה של מחאת האוהלים, הוא מכריז על הקמת אוהל מחאה בחסות העירייה - ומזמין את הצעירים והסטודנטים להפגין.

לראיון המלא עם בן חמו ב"גלובס" - לחצו כאן

כאשר נשאל ע"י "גלובס" מה הפתרון למצוקת הדיור, הציע בן חמו שהממשלה תסבסד את הקרקע: "בכל עיר היום מי מחזיק בקרקע? המינהל. מי זה המינהל? מדינת ישראל. תבוא המדינה ותקצה חלק מאדמות המינהל ותקבע שלוש קטגוריות של זכאים. נגיד דוגמא, אתה בן של עשירים וההכנסה שלך גבוהה, למה שתקבל כמו ההוא שיש לו 5, 6 ילדים שבקושי מתפרנס שכר מינימום. ואז הזכאים יקבלו הנחה במחיר הקרקע".

בתוך כך, מחאת האוהלים נגד מצוקת הדיור נכנסת ליומה החמישי ומתרחבת לערים נוספות מלבד תל אביב. מאהל המחאה בבאר שבע מתרחב וכמו שמספר אורי קידר, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בן גוריון: "מגיעים לכאן לא רק סטודנטים אלא גם אנשים מהעיר, מבוגרים וצעירים עם בעיות שונות הקשורות למצוקת הדיור הקשה. אנחנו נשב כאן כמה שנצטרך. נלך למבחנים ולעבודה בבוקר ונחזור לכאן אחר הצהריים. חייבים לטפל בנושא דיור בר השגה. מדובר בנושא חשוב שנסיונות חקיקה בנושא כל הזמן נדחים".

גם ברמת גן מתוכנן לקום היום בשעות אחר הצהריים מאהל מחאה בצומת הרחובות בן גוריון ואבא הילל."אני צופה שיגיעו בסביבות 100 איש עם אוהלים וכל מי שרוצה מוזמן להצטרף", אומר רועי עזרא מאגודת הסטודנטים של המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן. "המציאות היום בנושא הדיור קשה. גם לסטודנטים וגם לכל שאר מחוסרי הדיור. המחירים שרק עולים מונעים מכולם את הזכות לדיור הולם. מדובר במחאה של כל הארץ ולא רק במרכז. זו צעקה אמיתית שהגיע הזמן שתישמע".

עיריית ת"א ממשיכה לתמוך במוחים

מקום נוסף בו צפויים להתמקם אוהלים היום היא העיר הרצליה. יאיר יצהר, יו"ר אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי מספר כי הארגון נמצא בעיצומו והמטרה היא להקים מאהל מחאה גם במרכז העיר הרצליה. "ההיענות גבוהה, אנחנו מתכוונים להצטרף למפגינים בתל אביב ובכל הארץ. צריך לקדם פתרונות לדיור בר השגה ודיור זול".

התארגנות נוספת הולכת ותופסת תאוצה גם בירושלים. לאחר שביום חמישי התאספו במרכז העיר כמה עשרות צעירים, אך התפזרו לאחר זמן מה, מתכננים נציגי הסטודנטים להצית את מחאת הדיור שוב בבירה. איתי גוטלר, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים מספר כי: "החל ממחר נקים מאהל גם בירושלים, או בכיכר ציון או בגן סאקר. גם המצוקה בירושלים קשה וגם כאן יש הרבה צעירים שמבקשים למחות על המצב".

ובתל אביב, לאחר שראש העיר רון חולדאי הביע תמיכה במאבק האוהלים בשדרות רוטשילד כאשר התייחס לכך בעמוד הפייס בוק שלו, מתייחסת היום שוב העירייה לנושא.

"עיריית תל אביב-יפו והעומד בראשה רואים בהפגנה המתקיימת בימים האחרונים מחאה דמוקרטית ולגיטימית בנושא חשוב, ועל כן אין בכוונתם למנוע את קיומה", כך נמסר מהעירייה. במקביל התבקשו שוכני האוהלים בשדרה לשמור על הסדר הציבורי: העירייה קוראת למפגינים להימנע מחניה על השדרה והמדרכות הסמוכות, להימנע מהבערת אש ומנגלים, לשמור על השקט על מנת שלא להפריע לתושבי האזור ולשמור על הניקיון למען רווחת המפגינים, תושבי העיר והבאים בשעריה".