הגל נמשך: נחמיה שטרסלר קיבל הצעה מ"מעריב"

שטרסלר משמש כעורך בכיר לכלכלה וחברה בעיתון "הארץ"

נוחי דנקנר ממשיך לנסות לקנות טאלנטים מ"הארץ". נחמיה שטרסלר, העורך הבכיר לכלכלה וחברה של עיתון "הארץ" קיבל פניה באחרונה לחצות את הקווים ולעבור ל"מעריב".

נחמיה שטרסלר מונה ב-1983 לתפקיד העורך הכלכלי של עיתון "הארץ". שטרסלר מילא תפקיד זה במשך כ-15 שנה עד לשנת 1998, אז מונה לעורך בכיר לכלכלה וחברה בעיתון. שטרסלר, שהינו חתן פרס סוקולוב, זכה השנה בפרס הישראלי לתקשורת כלכלית איכותית של "האגודה לזכות הציבור לדעת". הוא גם נחשב לאורח מבוקש בתוכניות אקטואליה בטלוויזיה ואף הגיש פינה פופולרית באולפן שישי בשם "שלא יעבדו עליכם".

אם לבסוף יחליט שטרסלר לעזוב את ה"הארץ", תהיה זאת מכה למו"ל עמוס שוקן. זאת, מאחר ששטרסלר זכה במהלך השנים למעין מעמד של מותג של "הארץ", שכן בקרב הציבור נחשבות עמדותיו למזוהות עם העמדות הכלכליות של העיתון. למרות זאת, בשנים האחרונות ובמיוחד לאחר הקמת "דה-מרקר", השתנה מעמדו של שטרסלר בעיתון. ואולם, מאמרים רבים שלו עדיין מתפרסמים בחלקי העיתון. כך למשל, פרשנות פרי עטו, "רוח מהפכנית בשדרות רוטשילד", שימשה אתמול (א') ככותרת הראשית של "הארץ".

שוקן בלם

מאז נכנס נוחי דנקנר ל"מעריב", קיימו אנשים מטעמו מו"מ עם עיתונאים רבים. כפי שנחשף ב"גלובס", הכתבת הפוליטית של "הארץ", מזל מועלם, ועורך מוסף "הארץ", שי גולדן, נענו להצעה ועברו בשבועות האחרונים ל"מעריב". בעוד שמועלם תשמש בתפקיד דומה ב"מעריב", גולדן מונה לסגן עורך "מעריב" והאחראי על תחום התרבות בעיתון היומי, על כל כתבי העת של קבוצת "מעריב" והוצאת הספרים.

מנגד, שוקן הצליח לבלום מעבר של עיתונאים בכירים אחרים ובהם הפרשן הצבאי עמוס הראל, הפרשן לענייני ערבים, אבי יששכרוף, עורך עמוד הדעות אלוף בן, הפרשן הפוליטי יוסי ורטר ועוד.

ב"מעריב" סירבו להגיב.

שטרסלר מסר: "אין תגובה".

לא נמסרה תגובת "הארץ".