הסטודנטים: "נחריף המחאה, נכאיב לממשלה"

(עדכון) - התאחדות הסטודנטים הארצית מכריזה על החרפת המאבק, נוכח האכזבה מהדיון אתמול בוועדת הכלכלה של הכנסת ■ הסטודנטים מבטיחים: "ההסלמה תורגש בימים הקרובים" ■ יו"ר התאחדות הסטודנטים: "אנחנו מכינים הפתעות; בימים הקרובים תרגישו את כוחנו"

לאחר שהודיעה בראשית השבוע על הצטרפותה המוחלטת למחאת הדיור והחלה בהקמת ערי-אוהלים במקומות שונים בארץ, החליטה הבוקר נשיאות ההתאחדות על החרפת המחאה ו"נקיטת פעולות אקטיביות אשר יכאיבו לממשלה". בהתאחדות הסטודנטים סרבו בינתיים לפרט את הפעילויות המתוכננות, אך דאגו להבהיר כי ההסלמה תורגש בשטח כבר בימים הקרובים.

בתוך כך, לאחר שנשמעו דברי ביקורת בימים האחרונים על הובלה צעירה ומבולבלת של המאבק, צפוי כעת מאבק הדיור לקבל תוספת כוח משמעותית עם הצטרפותו של יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, למנהיגי המאבק ולסיוע בהובלתו. שמולי, ששהה במסע גיוס תרומות בחו"ל קטע את שהותו ושב מיד ארצה בכדי לסייע בהובלת המאבק.

שמולי, אשר לקח חלק מרכזי בהובלת מחאות חברתיות בשנים האחרונות, וביניהן: מאבק הסטודנטים, חוק האברכים, גירוש ילדי העובדים הזרים, תמלוגי הגז ועוד, כינס מיד עם שובו את כל אגודות הסטודנטים לישיבת חירום והכריז: "זוהי שעת מבחן לצעירים, לסטודנטים ולחברה הישראלית כולה. מצפים מאיתנו להוביל שינוי וזה בדיוק מה שאנו מתכוונים לעשות - להיאבק בממשלה על המובן מאליו, על קורת גג. יש לנו כמה רעיונות מעט משוגעים שיעניקו תזכורת מעוררת לכולם, ובעיקר לממשלה ולכנסת, שיש לפתור את הבעיה באופן אמיתי מיד".

שמולי העדיף שלא למסור פרטים באשר לפעילויות המתוכננות "בכדי שלא לספר לכם את כל ההפתעות שאנו מכינים", עם זאת התחייב "כי כבר בימים הקרובים תרגישו כולכם את כוחם של הסטודנטים במחאה". שמולי הוסיף: "עד עתה הוקמו ערי אוהלים ברמת גן, באר שבע, כפר סבא והרצליה וברגעים אלה מצטרפות למחאה גם ירושלים, חיפה, עפולה ומקומות נוספים". בתוך כך, תעתיק ההתאחדות את מושבה לשדרות רוטשילד.

"המצב בלתי נתפס"

אורי קידר, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוני' בן גוריון, אמר כי "ההתפשטות של המאבק מוכיחה שלא מדובר בבעיה תל אביבית בלבד. אני מקווה שהמיתוס של הבעיה שמתמקדת במרכז כבר נופץ ונוכל להתקדם לקראת פתרון לבעיית הדיור במהרה".

רן לבנה, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א, הוסיף: "זהו היום השישי של מאבק הדיור וממשלת ישראל עדיין לא גיבשה פתרונות מעשיים אשר יתנו מענה לבעיות הרבות הקיימות. המצב הקיים הוא בלתי נתפס. לא ייתכן שהמדינה אינה לוקחת אחריות ודואגת לאזרחיה לדבר בסיסי כל כך - קורת גג. התכנסו היום נציגי כל אגודות הסטודנטים בארץ על מנת להחליט על הרחבת המאבק והחרפתו. בהמשך השבוע יקומו אוהלי מחאה נוספים ויתקיימו פעולות בכל רחבי המדינה".

אוריין לביא, יו"ר אגודת הסטודנטים של מכללת נתניה, מסרה כי "אנחנו נלחמים על הזכות לגג מעל הראש דבר שאמור להיות מובן מאליו. גם אחרי 5 ימים של מגורים באוהל, אנחנו לא מתכוונים לוותר לרגע. הגיע הזמן שממשלת ישראל תתעורר ותפסיק לעשות הכל כדי לגרום לנו לברוח מהארץ".

המחאה מגיעה להוד השרון

גם בעיר הוד השרון מתוכנן לקום מאהל מחאה שהתארגן כמו המאהל הראשון בתל אביב - דרך הפייסבוק.

"גם כאן נמאס. נמאס מעליית מחירי הדירות, מהמחסור בתעסוקה, מנהירת הצעירים אל מרכז הארץ, מהארנונה המופקעת", כתבו מארגני המחאה בפייסבוק. "החלטנו להצטרף אל המאבק ברחוב רוטשילד בתל אביב ולחזק את רצון הצעירים במהפיכה שחורטת על דיגלה רק דבר אחד- לגור ולחיות בכבוד! זהו רצון אמיתי, נטול שיוך פוליטי, מגזר, דת גזע או מין, רק דבר אחד משותף לרצון זה - הכמיהה לשינוי אמיתי. אנו, דור העתיד שאמון על הובלת המולדת הזו ובניית עתידה. תעזרו לנו להצליח, להתקדם והכי חשוב לבנות בית ומשפחה במדינת ישראל. דרישתנו היא- מתן דיור בר השגה לצעירים והורדת מחירי הדירות".

המאהל בהוד השרון עתיד לקום היום במרכז העיר, בגן הגיבורים הממוקם ליד העירייה.