ביהמ"ש דחה בקשת אישה לקביעת דמי מזונות מראש

האישה ביקשה לקבוע מראש מזונות שיופעלו במקרה ששלום בית לא יצליח ■ "לא מתפקידו של בית המשפט לפקח ולעקוב אחר הצלחת הליך שלום בית, ולא מתפקידו להעניק סעד תיאורטי"

בית משפט לענייני משפחה בתל אביב דחה בקשה לא שגרתית של אישה המצויה כיום בהליך שלום בית עם בעלה, לפסוק לה דמי מזונות מראש, למקרה ששלום הבית לא יצליח והיא תידרש למזונות מהבעל.

בנימוקיה לבקשה טענה האישה כי "חששה הגדול הוא כי אם שלום הבית לא יצלח, יהא עליה להגיש את כל התביעות מחדש ולחכות מספר חודשים עד שיפסקו לה מזונות זמניים, כפי שאירע קודם להשכנת שלום הבית הנוכחי".

עוד ציינה האישה, כי "עברה דרך ייסורים של מספר חודשים בהם היה עליה לשאת בכל הוצאות הבית והוצאת הילדים, ללא כל עזרה ותמיכה וכי היא חוששת ששלום הבית לא יצלח".

השופט, ארז שני, דחה את בקשת האישה וקיבל את עמדת עו"ד עידו דיבון, אשר ייצג את הבעל וטען כי לא ניתן לפסוק מראש מזונות עתידיים בצורה תיאורטית. בית המשפט קבע, כי לא מתפקידו לפקח ולעקוב אחר הצלחת הליך שלום בית, ולא מתפקידו להעניק סעד תיאורטי.

"מדובר בהשקעת זמן שיפוטי, רק בנימוק שבעל דין אינו רוצה להמתין בעתיד עד לזמן בו ייפסקו מזונות זמניים. ההלכה לפיה לביהמ"ש שיקול דעת שלא להיעתר לבקשה ליתן סעדים תיאורטיים, לא לשווא באה לעולם, שכן עוד אני עומד, מברר וקובע מה יהא אם לא יצלח שלום הבית, עומד שאר הציבור בדלתי וסכסוך קיים מעיק עליו והוא ממתין".