תגובות להפגנת הדיור ההמונית: "הליכוד ישלם מחיר"

רבבות השתתפו אמש בהפגנת הנדל"ן ההמונית בתל אביב - והתגובות לא מאחרות להגיע ■ ח"כ דב חנין: "צריך לומר בקול ברור - ממשלת נתניהו אחראית למשברי הדיור והבריאות. נתניהו צריך ללכת הביתה" ■ שלום: "זה הזמן לשינוי סדרי העדיפויות. יש לשים את האזרח במרכז"

התגובות מהפגנת הדיור הענקית שנערכה אמש (שבת) בתל אביב מתחילות לזרום. המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, אמר אתמול כי מדובר במחאה אותנטית רחבה שמעלה את הנושאים החברתיים על סדר היום. "זה הזמן לשינוי סדרי העדיפויות. להתמקד בנושאים החברתיים ולעבור לסדר יום אזרחי, לשים את האזרח במרכז".

שלום אמר עוד כי יש להקים רשות לאומית לצעירים שתרכז ותטפל בכל הנושאים הקשורים לצעירים בתקופה המעצבת של חייהם. "יש לטפל במצוקות החברתיות שעולות מהשטח, אחרת הליכוד ישלם על זה מחיר", סיכם שלום.

ח"כ דב חנין, שהגיע אמש למאהל המחאה בשדרות רוטשילד, ציין כי "מצוקת הדיור היא פן אחד של משבר חברתי קשה המתבטא בשחיקת שכבות הביניים, התרוששות העניים ופירוק הסדרי הרווחה. משברי הדיור והבריאות אינם גזירת גורל אלא תולדה של מדיניות מכוונת של ממשלת נתניהו המתנערת מאחריותה לאזרחיה. הציבור קץ בתוצאות המדיניות הזו ולכן הוא צריך לומר בקול ברור לנתניהו ללכת הביתה. עד כאן! כשהממשלה היא נגד העם - יהיה העם נגד הממשלה!"

נזכיר כי אמש צעדו רבבות מכיכר הבימה למוזיאון תל אביב עם דרישה פשוטה: "דיור ראוי במחיר שפוי". המפגינים קראו גם לראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר.

"דור שלם דורש דיור", צעקו המפגינים והמשיכו: "דירות זה לא מותרות! הון, שלטון, עולם תחתון!", צעקו המפגינים. "העם דורש צדק חברתי! דור שלם דורש עתיד! רוצים צדק, לא רוצים צדקה!", הוסיפו רבבות המפגינים.

יו"ר המטה ויוזמת מחאת האוהלים, דפני ליף, אמרה בנאומה בעצרת, כי "עלינו להישאר ברחוב, זו מחאה של העם. קורת-גג היא בסיס שלכולם אמור להיות. אנחנו הבסיס של המדינה הזו ואנחנו חייבים לתבוע את שלנו".

טרם החלה לנאום, ליף הציגה סרטון בו מוצג נתניהו כאויב המרכזי. קריאות בוז נשמעו גם כלפי ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, אשר לפני תחילת הצעדה נצפה יושב להנאתו בבית קפה בשדרות רוטשילד בעיר. "עוד רגע לא יהיו לנו חלומות", הוסיפה ליף. "אין זמן לחלום כשרק מנסים לשלם שכר דירה או משכנתא. אנחנו העם - ואנחנו לא פראיירים. נבנה מדינת אוהלים בתוך המדינה". המוני המפגינים הגיבו לדבריה של ליף בקריאות: "ביבי הביתה!". חלק מהמפגינים הרימו שלטים בהם נכתב: "מובארק, אסד, נתניהו".