רשות ההגבלים: "מפעילים וירטואליים, התלוננו אצל כחלון"

רשות ההגבלים העסקיים מביעה דאגה מהעיכובים בכניסת מפעילי סלולר וירטואליים לשוק, על רקע הקשיים שהביאו לפסילתן של שתי קבוצות שזכו במכרז הסלולר

רשות ההגבלים העסקיים מביעה דאגה מהעיכובים בכניסת מפעילים וירטואליים לשוק, על רקע הקשיים שהביאו לפסילתן של שתי קבוצות שזכו במכרז הסלולר ולא הצליחו לממש את זכייתן. הרשות קוראת לפיכך למפעילים וירטואליים שמתקשים להגיע לסיכום חיובי עם חברות התקשורת על המחירים לרכישת שימוש בתשתיותיהן, להתלונן בפני משרד התקשורת על מנת שיתערב במחירים.

ברשות מקווים שהמפעילים הסלולריים הוירטואליים ייצרו תחרות ולא יהפכו להיות משווקים או מפיצים של חברות התשתית, ומביעים דאגה ממודלים מסוימים של הסכמים שנמצאו ככאלה שלא באים להתחרות אלא לשמש כזרוע שיווקית של המפעילים. בעיני הרשות, הגבול בין מפעיל וירטואלי שמשווק עבור חברת התשתית, לבין כזה שמתחרה בה, הוא דק אבל משמעותי, ולכן היא בודקת את ההסכמים שנסגרים בין הצדדים, על מנת לוודא שאין בהם סעיפים למניעת תחרות.

מפעיל וירטואלי מסכן הרבה פחות כסף מאשר מפעיל שמקים רשת, אך המציאות היא שהקשיים שמערימות החברות הסלולריות במחירי שכירת השימוש בתשתיות שלהם, הופכים את היוזמות להרחבת התחרות בשוק ללא כלכליות - ולכן המפעילים הוירטואליים לא קמים.