מחאת האוהלים: אלפים הפגינו מול הכנסת; "נחנך את ביבי"

לאחר שעשרות אלפי בני אדם הגיעו אמש לצעדה בתל אביב נגד מחירי הדיור, הלילה הגיעה המחאה לירושלים ■ אלפי מפגינים צעדו לכנסת שם ערכו עצרת וקראו: "די עם החרטא של נערי האוצר"

המחאה על מחירי הדיור מגיעה לבירה: אלפי מפגינים צעדו בירושלים עד למשכן הכנסת, כדי למחות נגד יוקר המחיה ומחירי הדירות. המפגינים יצאו מכיכר צה"ל הסמוכה לבניין העירייה בירושלים וצעדו כ-2.5 קילומטרים עד שהגיעו לכנסת. בין הצועדים גם חברות מועצת העירייה רחל עזריה ורונית כהן ונציגים של התאחדות הסטודנטים.

הפעילה החברתית ברכה ארג'ואני, יו"ר הארגון לזכויות הדיור שנאמה על הבמה, תקפה בחריפות יוצאת דופן את ראש הממשלה: "ביבי השקרן והנוכל לא יצליח לסדר אותנו, אנחנו נחנך אותו, אנחנו נראה לו מה זה, העם דורש את הצדק שלו", אמרה ארג'ואני והמשיכה: די עם נערי השיכון ועם נערי האוצר, די עם החרטא, מספיק! אנחנו רוצים דיור הולם ושווה לכל נפש".

נציג אגודת הסטודנטים איתי גוטר טען כי למפגינים יש מטרות מוגדרות. לדבריו, המשתתפים במחאה דורשים את הסדרת נושא הדיור בר ההשגה ולחייב את הקבלנים לממש את זכויות הבנייה. "אני רוצה לקרוא לכל חברינו ברחבי הארץ ולכלל ציבור הסטודנטים - הצטרפו אלינו למאבק הזה, הוא לא נגמר. אנחנו לא נפסיק עד שיהיה פה שינוי חברתי אמיתי", אמר גוטר.

חנן רובין, נציג המשפחות הצעירות אמר: "אולי אני שונה מכם, אני בן 29 ויש לי דירה ברשותי במרכז העיר. אני שונה כי אני גומר את החודש בפלוס וכל פעם שאני יוצא אני לא חושב אם אוכל להוציא את הכסף או לא - אבל לא השגתי שום דבר בעצמי. פעם עבודה קשה היתה שווה משהו במדינה - היום זה רק כסף, כסף וכסף".

המפגינים קראו קריאות למען מגורים בבירה, בהן: "איך נגור בעיר הקודש, אי אפשר לגמור את החודש", וגם "איך נגור בעיר בירה, אי אפשר לקנות דירה".

"העם דורש צדק חברתי"

"אני שונה מכל האנשים לפני כי אני מאמין באנשים שיושבים בכנסת. אני מאמין שיש להם כוח לשנות כי הם המנהיגים שלנו, ואם אין להם כוח לשנות - שילכו הביתה", טען רובין. "אם כל מה שחסר להם זה קצת אומץ אנחנו ניתן להם כדי שיוכלו לשנות את פני החברה בישראל".

רובין הוסיף: "כל מה שאני מבקש שישאירו לנו את הזכות לחלום על מדינה בה הכסף לא שולט בכל דבר. עם הכוח הזה אנחנו נעשה מהפכה".

המפגינים, שיעתיקו את מאהל המחאה לגן הסוס שבמרכז העיר, נושאים שלטים: "לא התקפלנו, רק עברנו דירה", ו"העם דורש צדק חברתי". בין המפגינים גם דתיים שהצטרפו בימים האחרונים למאבק שתופס תאוצה בעיר.